Sökning: "model - ERP"

Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade orden model - ERP.

  1. 1. Implementeringsarbete av molnbaserade ERP-system inom processindustrin : En fallstudie på Stora Enso Skutskär bruk

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Emelie Wärn; Klara Björklund; [2023]
    Nyckelord :Implementation; Change work; Cloud-based ERP systems; Fiori; Industry 4.0; Digitalization; Implementering; Förändringsarbete; Molnbaserade ERP-system; Fiori; Industri 4.0; Digitalisering;

    Sammanfattning : Denna fallstudie har utförts på Stora Enso Skutskärs bruk och fokuserar på implementeringen av plattformen Fiori som är en del av företagets molnbaserade ERP-system. Studien använde sig av kvalitativa metoder som intervjuer på fallföretaget samt Alleima, Stora Enso Sunila och Stora Enso Varkaus. LÄS MER

  2. 2. Enhancing Stock Management Efficiency at Excillum AB

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Clive Carvalho; [2023]
    Nyckelord :Safety Stock; Inventory Management; Stock Management; EOQ; Order Quantity; Reorder Point; Inventory Optimisation; Inventory control; MTO; Customer order time; Lead time; Demand; Säkerhetslager; Lagerhantering; Lagerhantering; EOQ; Orderkvantitet; Återbeställningspunkt; Lageroptimering; Lagerkontroll; MTO; Kundordertid; Ledtid; Efterfrågan;

    Sammanfattning : This thesis work aims to improve the stock management system of Excillum AB, a Stockholm-based company that specializes in high-performance X-ray sources. The current stock management system has limitations, resulting in gaps when managing the inventory. LÄS MER

  3. 3. Contextualizing Customer Feedback: A Research-through-Design Approach - Alternative Approaches and Dialogical Engagement in Survey Design

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Människa-datorinteraktion

    Författare :Rasmus Svensson; [2023]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; Research-through-Design RtD ; Digital Service Design; Enterprise Resource Planning ERP systems; Invoicing; Customer Experience CX ; Customer Satisfaction CS ; Contextualization; Dialogical Approach; Customer Journey; Survey design; Questionnaire design; Net Promoter Score NPS ; Customer Satisfaction Score CSAT ; Customer Effort Score CES ; Chatbot; Virtual Agent; Customer Support Agent; Design Guidelines; Double Diamond; User Experience UX ; User Interface UI ; Interaction Design ID ;

    Sammanfattning : Providing context behind customer feedback remains a challenge for company’s who rely on approaching Customer Experience (CX) through standardized Customer Satisfaction (CS) metrics like Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction Score (CSAT), and Customer Effort Score (CES). Practical guidelines for monitoring CS throughout the customer journey are limited, creating a gap in academic research. LÄS MER

  4. 4. Löjtnant Julio – Från UBV till ERP : En mikrohistorisk inblick i den värld som formade en biståndsarbetare till gerillasoldat

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Tobias Monsler; [2023]
    Nyckelord :Svante Grände; svenska frivilligsoldater; Latinamerika; 11 september; 1960-talsradikalisering; socialisering; vänsterrörelse;

    Sammanfattning : The primary aim of this thesis is to let Svante Grände’s letters from his time in Latin-American act as keyhole from which the political situation in Chile and Argentina is viewed. By grounding Grände as part of the left-wing radicalization process that was prominent in Sweden, in the third world, but also in large parts of the industrialized Western World, during the 1960’s and early 1970’s, an agent and structure model is used to examine how an aid worker, the son of a Swedish priest, ended up as a guerilla fighter in Northern Argentina, who was killed in battle in 1975. LÄS MER

  5. 5. Tillämpning av Lean-verktygen Muda och 5S på en godsmottagning hos ett tillverkande företag

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Carl Fazer; Robin Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Lean; Lean production; Muda; 5S; slöserier; godsmottagning;

    Sammanfattning : Lean Production är väl etablerat inom tillverkning och serviceindustrin, där Lean-verktyg som Muda och 5S används för att identifiera och minska slöserier. Det råder en begränsning i forskningen när det gäller användningen av Lean-verktyg inom godsmottagning, vilket motiverade en kvalitativ fallstudie på en godsmottagning på ett tillverkande företag. LÄS MER