Sökning: "modell för produktdifferentiering"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden modell för produktdifferentiering.
1. Kreditgivningsprocess till SME : Vilken redovisningsinformation upplever banker behov av på grund av informationsasymmetri vid kreditgivning till SME?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: SME (små och medelstora företag) spelar en avgörande roll för ekonomisk tillväxt och sysselsättning. Trots deras betydelse möter dessa företag ofta utmaningar när de försöker få tillgång till finansiering från banker. LÄS MER
2. Vad bestämmer hur mycket vår semesterresa kostar? : en studie i prissättning av svenska paketresor
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Turism genom paketresor är ett ämne som behandlats relativt lite inom samhällsekonomisk forskning, trots att det är ett fenomen som de flesta utav oss svenskar någon gång har upplevt. Konkurrensen på marknaden för paketresor har blivit allt hårdare genom åren och detta har påverkat både researrangörernas priser och marginaler men också hela deras organisation. LÄS MER
3. Vad innehåller tjänsten? - en studie om produktdifferentiering inom fastighetmäklarbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Målet med att anlita en fastighetsmäklare är tydligt, bostaden ska bli såld till ett tillfredställande pris. Däremot är processen, det vill säga vad tjänsten egentligen innehåller och hur fastighetsmäklaren sätter sina arvoden, desto mer diffus. LÄS MER
4. Omkostnadsfördelning : En fallstudie på Uddeholm Tooling AB
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Grunden med kalkylering är att skapa en logisk modell som avspeglar ett företags relevanta kostnadsmekanismer. På 1980-talet växte ABC-kalkylen fram pga. företagens nya sätt att arbeta på t.ex. LÄS MER