Sökning: "modeller för konkurrens"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden modeller för konkurrens.
1. Hjälpmedelslogistikens möjligheter: en stagnerad marknad med stor potential
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Abstract Title: The possibilities of healthcare logistics, a stagnated market with great potential Author: Marcus Oknelid Supervisors: Bertil Nilsson, division of industrial management, The faculty of engineering at Lund University. Lars Eiring, CEO, Myloc AB Examiner: Johan Marklund, division of industrial management, The faculty of engineering at Lund University. LÄS MER
2. Parametrisk design i tidiga skeden för en hållbar byggprocess
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitaliseringen är en stor del av samhällsutvecklingen, inte minst i byggbranschen som står inför allt ökade krav på hållbarhet och hårdare konkurrens. Påskyndad digitalisering argumenteras vanligtvis för att möjliggöra ökad produktivitet, effektivitet och till att förbättra ökade samarbeten mellan olika aktörer. LÄS MER
3. Modeling competitive adsorption of binary mixtures of volatile organic compounds
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Adsorption is a common technique for the removal of volatile organic compounds (VOCs) from industrial waste streams. The multi-component adsorption on zeolites, particularly the interactions between VOCs and water vapor is sparsely understood and is yet to be described by empiric and full-physical models. LÄS MER
4. Competition between managed honeybees and wild bumblebees - Quantifying dietary overlap in semi-natural grasslands
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : The decline of bees, such as bumblebees, over the last decades raises concerns as they are key pollinators in both agricultural and natural ecosystems. One proposed cause for the decline of wild bees is competition for food resources with managed honeybees. LÄS MER
5. Predicting Customer Churn in E-commerce Using Statistical Modeling and Feature Importance Analysis : A Comparison of Random Forest and Logistic Regression Approaches
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : While operating in online markets offers opportunities for expanded assortment and convenience, it also poses challenges such as increased competition and the need to build personal relationships with customers. Customer retention be- comes crucial in maintaining a successful business, emphasizing the importance of understanding customer behavior. LÄS MER