Sökning: "modellering grafik"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden modellering grafik.

  1. 1. Grafisk stil i Battle Royale-spel: Realistisk och stiliserad stil

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andrija Stamenkovic; [2021]
    Nyckelord :Games; game graphics; game genres; 3D modelling; sculpting; texturing; Battle Royale; Stylized graphics; cartoon; Realistic graphics; Realism arts ; Spel; spelgrafik; spelgenre; 3D-modellering; skulptering; texturering; Battle Royale; Stiliserad grafik; tecknat; Realistisk grafik; Realism bildkonst ;

    Sammanfattning : Denna undersökning utfördes för att ta reda på hur spelare upplever de grafiska stilarna i relation till Battle Royale-genren inom spel. De grafiska stilarna ifråga är realistisk och stiliserad stil. Två likadana 3D-modeller skapades med skillnaden att ena är realistisk medan den andra är stiliserad. LÄS MER

  2. 2. Detaljnivåer inom 3D-modellering : Abstraktion av 3d-karaktärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jonathan Ohlsson; Max Englund; [2021]
    Nyckelord :low-poly; 3D-grafik; karaktärsdesign; grafisk stil;

    Sammanfattning : Low-poly är en term som används för att beskriva 3D-modeller som består av få polygoner, vilket är de 2D-plan som utgör en 3D-model. Denna rapport försöker ta reda på hur modeller med hög detaljnivå kan göras om till modeller med lägre detaljnivå för att spara in på tid och kostnader. LÄS MER

  3. 3. BYGGPROJEKTERING I TEKLA - REVIT : En jämförelse av programvarorna Tekla Structures och Revit Structures

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Sam Matini; Alex Forsberg; [2020]
    Nyckelord :Teka Structure; Revit Structure; projektering; modellering; ritningsframställning;

    Sammanfattning : I detta examensarbete studeras programvarorna Tekla Structures och Revit Structures djupgående under projekteringsfasen. En fallstudie ligger till grund för att jämföra programvarorna, med syfte att hjälpa byggkonstruktörer i valet mellan respektive programvara. LÄS MER

  4. 4. Tredimensionell gräsrendering i realtid : Strukturella aspekters inverkan på visuell kvalitet och prestanda vid rendering av tredimensionellt gräs

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Gabriel Sandstedt; [2018]
    Nyckelord :rendering; gräs; optimering; modellering; tredimensionell grafik;

    Sammanfattning : Att rendera stora mängder gräs innebär en hög geometrisk komplexitet för datorer att hantera. Vid genomgång av tidigare studier inom området framkom det att det saknades forskning kring hur polygoner vid skapandet av gräs bör vara strukturerade för en minskad prestandaanvändning och god visuell kvalitet. LÄS MER

  5. 5. Förbättring av det grafiska användargränssnittet i Autodesk Maya i relation till måttriktig 3D-modellering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Oskar Berglund; [2015]
    Nyckelord :GUI; User Interface; Computer-Human Interaction; Design; Design; Python; PySide; Grafiska användargränssnitt; Autodesk Maya; precis 3D-modellering; måttriktig 3D-modellering.;

    Sammanfattning : Inom 3D-grafik, visualiseringar, spel och VR finns ett behov av måttriktig modellering. Traditionellt så används CAD-program för att uppnå ett exakt eller precist resultat. Men då CAD-program inte utmatar polygonal geometri så fungerar det inte att använda resultatet direkt i tidigare nämnda kategorier. LÄS MER