Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Influencer marketing inspirerar modeintresserade följare : En studie om hur följare på Instagram uppmuntras att handla modeprodukter av influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Emilia Edlund; Johanna Storsjö; [2023]
    Nyckelord :social media; parasocial relationship; discount codes; fashion; influencer marketing; sociala medier; parasociala relationer; rabattkoder; mode; influencer marketing;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur följare på olika sätt uppmuntras av influencers att köpa modeprodukter på Instagram, utifrån ett informatikperspektiv i den digitala kontexten. Syftet är att öka förståelsen för hur en följare på olika sätt uppmuntras att köpa modeprodukter som marknadsförs av en influencer på Instagram, vilket även kan ge förståelse för hur modeföretag strategiskt kan arbeta med influencer marketing. LÄS MER

  2. 2. Konsumentbeteende inom mode under en tid av hög inflation : En kvalitativ studie som utforskar modekonsumenters upplevda värde och engagemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2023]
    Nyckelord :Fashion; Consumer Behavior; Buyer Journey; Involvement; Perceived Value; Mode; konsumentbeteende; köpresa; engagemang; upplevt värde;

    Sammanfattning : I kontexten av ekonomiska förändringar har skiftande konsumentbeteenden betydelse. Ett exempel är att den höga inflationen i Sverige har medfört ett förändrat konsumentbeteende gällande behov och köp av icke-nödvändiga varor som modeprodukter. LÄS MER

  3. 3. Produktionslandets inflytande : The influence of country-of-production

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alva Jürgens; Hanna Sandberg; [2022]
    Nyckelord :Country of Production; Purchase Intention; Country Equity; Country Awareness; Country Loyalty; Country Image; Perceived Value; Produktionsland; köpintention; nationsvärde; nationskännedom; nationslojalitet; nationsuppfattning; upplevt värde;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur modeföretags val av produktionsland påverkar svenska konsumenternas köpintention. Resultatet ska kunna användas som ett motiv av företag inom modesektorn i deras beslut om produktionsland. LÄS MER

  4. 4. Cirkulär design hos svenska modeföretag : cirkulära designstrategier och dess tillämpning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sonia Braska; Mikaela Hellgren; [2022]
    Nyckelord :circular economy; circular design; circular design strategies; cirkulär ekonomi; cirkulär design; cirkulära designstrategier;

    Sammanfattning : Textil- och modeindustrin är en av de mest miljöförorenande industrierna i världen, med dess resursintensitet och stora mängd producerat avfall. De senaste åren, med start från år 2000 har klädproduktionen fördubblats, medan det genomsnittliga antalet gånger plagget används innan det slängs har minskat. LÄS MER

  5. 5. Learning Style Compatibility on Fashion Data

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lukas Frösslund; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fashion Recommendation can be defined as a set of systems that tries to predict and retrieve a curated and often ranked selection of fashion items based on the preference of one or more target consumers. Traditional systems relied on providing substitute recommendations, meaning that they were centered around finding similarities between fashion items. LÄS MER