Sökning: "modern barnlitteratur"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden modern barnlitteratur.
1. Det idylliska kaoset
Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – MediaSammanfattning : The aim of this study is to examine idyllic romanticism and pastoral ideals in Swedish children’s literature from two distinct periods of history: the turn of the 19th and 20th centuries, and the 21st century. During the turn of the 19th and 20th centuries, Sweden underwent a radical societal change from an agricultural society to an industrial one. LÄS MER
2. Aktiva flickor : En kritisk diskursanalys av modern barnlitteratur
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study was to examine representations, discourses and constructions of gender in modern children'sliterature aimed at both girls and boys. By using Faircloughs critical discourse as method two discourses was identified, feminist discourse and queer discourse. LÄS MER
3. Som om dagen tar slut : En ekokritisk läsning av subjektspositionen i fyra samtida bilderböcker
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This assignment aims to explore and analyze the picture books I skogen by Eva Lindström, Furan by Lisen Adbåge, Om dagen tar slut by Lisa Hyder and Naturen by Emma AdBåge, through an ecocritical study of subjekt formations. The studying of children's literatre, in relatoin to both the anthropocene and environmenantal discourse, gives an insight into the way man and nature are narrated and how subject positions are challenged. LÄS MER
4. Explorando la literatura infantil en el aula de ELE : Un estudio en torno a la presencia y el uso de la literatura infantil en la enseñanza de español como lengua extranjera.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This essay aims to further investigate the role of children’s literature when teaching Spanish as a foreign language. Aside from examining if and how it is used, the study focuses on the reasons behind why teachers choose to include children’s literature in the classroom. LÄS MER
5. Genus och kulturell mångfald i bilderböcker : En bild- och textanalys av en förskolas bilderböcker
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Denna studie grundar sig i en förskolas variation angående deras utbud av barnlitteratur. Undersökningen utgår ifrån en kvalitativ samt kvantitativ metodansats, där den kvalitativa delen står för en djupare analys medan den kvantitativa delen står för statistik på ett antal bilderböcker. LÄS MER