Sökning: "modern barnsyn"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden modern barnsyn.

  1. 1. Från bibeltext till barnbibeltext : En strukturalistisk narrativ textanalys hur bibeltext transformerats till barnbibeltext med utgångspunkt ur berättaröst och barnsyn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Alice Hedenstedt; [2022]
    Nyckelord :Narrative analysis; Child vision; Children ́s bible; Transformation; Cain and Abel; Birth of Jesus; The Creation;

    Sammanfattning : This paper aims to analyze how the Bible stories are transformed for children to understand the stories in the Children ́s Bibles. Moreover, I have analyzed how the narrator is telling the story in the Children ́s Bibles with focus on focalization. LÄS MER

  2. 2. "Man ska låta barnen leka!" : En studie av vårdnadshavares konstruktioner av förskolebarnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Erika Wallbom; [2018]
    Nyckelord :the preschool child; guardians; social constructionism; child perspectives; preschool-home cooperation; förskolebarnet; vårdnadshavare; socialkonstruktionism; barnsyn; förskola-hem;

    Sammanfattning : A number of studies have been published concerning preschool teachers’ child perspectives. Over the past 50 years the construction of the preschool child in Swedish preschool policy documents have deve­loped from mainly depicting a dependent, immature, becoming child to a more rational, competent, being child. LÄS MER

  3. 3. Föreställningar om barn inom I Ur och Skur - en idé- och ideologi analys

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Vincent Karlsson; [2014]
    Nyckelord :Idé- och ideologi analys; Barnsyn; Normalitet; Det önskvärda barnet; Naturen; Föreställningar; I Ur och Skur;

    Sammanfattning : Sweden is currently a country in which a large amount of children’s time has changed to be spent within institutions, for small children these institutions are preschools. These are places where notions are created regarding what children are, what’s good for children, what’s normal and desirable regarding children. LÄS MER

  4. 4. En kvalitativ studie om förskollärares förhållningssätt till barnen och kunskapande : En jämförande studie mellan en Reggio Emilia förskola och en traditionell förskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildningen

    Författare :Karolina Hernandez; [2011]
    Nyckelord :child view; view of knowledge; learning; teachers’ role.; Barnsyn; kunskapssyn; lärande; lärarens roll;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to determine which approach preschool teachers from a Reggio Emilia inspired preschool and a traditional preschool have on children, knowledge, learning and their own role in children’s learning. The two pedagogical approaches have different basic visions; Reggio Emilia follows the thoughts of Lori Malaguzzi and the traditional preschool follows the Swedish curriculum Lpfö 98. LÄS MER