Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. An Alternative Currency for Education : A Comparative Case Study of Learning Practices within Time Banks

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Alice Lida Taherzadeh; [2018]
    Nyckelord :Time Banks; Informal Education; Lifelong Learning; Deschooling; Mutual Aid;

    Sammanfattning : This study aims to investigate learning practices within Time Banks in Spain. Time Banking is a community currency concerned with the exchange of services between members using time as the currency. LÄS MER

  2. 2. Skarpt läge : värderingar och vägval vid hantering av kontroversiella föredrag på bibliotek

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Viktoria Reuterskiöld; [2016]
    Nyckelord :yttrandefrihet; bibliotek; kontroversiell; kvalitativ; chefer; ideologi; programverksamhet; föredrag;

    Sammanfattning : The aim of this master thesis is to examine how library managers have handled situations involving controversial lectures at their libraries. Lately, controversial lectures have upset public opinion and caused critical writing in local newspapers. LÄS MER

  3. 3. Structuring of Modern and Postmodern Identities with Reflections on the Pedagogical Implications in a Multicultural World

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Mariam John Meynert; [2008]
    Nyckelord :Modernism; Postmodernism; Identity; Ethnicity; Critical Pedagogy; Border Pedagogy; Multiculturalism; Multi-ligualism; Sociology; Sociologi; Social structures; Sociala strukturer; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; Social Sciences;

    Sammanfattning : This essay explores the different discourses that intersect to define and explain the concept of "identity" and consists of two distinct parts. The former being an attempt to eclecticize the discourses around identity and the structuring of identity under modern and post-modern conditions. LÄS MER

  4. 4. PIN IT UP! : En studie av Pin-Up-bildens visuella utveckling under 1900-talet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Malin Welander; [2006]
    Nyckelord :Pinuppor; Pin-Up; postmodernism; modernism; popkonst; camp; kitsch; illustration;

    Sammanfattning : ABSTRACT INSTITUTION: Institutionen för pedagogik, avdelningen för bild musik och kulturpedagogik, Växjö Universitet. ADRESS: Växjö universitet, 351 95 Växjö TELEFON: 0470-70 80 00 HANDLEDARE: Hans T Sternudd TITEL: PIN IT UP! – en studie av Pin-Up-bildens visuella utveckling under 1900-talet ENGELSK TITEL: PIN IT UP! – a study of the visual development in the Pin-Up-genre during the 20th century FÖRFATTARE: Malin Welander ADRESS: Stallvägen 48:305, 35256 Växjö TYP AV UPPSATS: C-uppsats, 60 poäng VENTILERINGSTERMIN: Ht 2006 I uppsatsen undersöks Pin-up-bildens visuella och statusmässiga utveckling under 1900-talet. LÄS MER