Sökning: "modevarumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet modevarumärke.

  1. 1. Virtuella klädesplagg i onlinespel : En kvalitativ studie om svenska spelkonsumenters varumärkesengagemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olivia Kjellgren; Amanda Wessén; [2023]
    Nyckelord :Virtual clothing; Brand engagement; Digitalization; Value creation; Online gaming; Consumer value; Generation-Z; High-end fashion; Virtuella klädesplagg; Varumärkesengagemang; Digitalisering; Värdeskapande; Onlinespel; Konsumentvärde; Generation-Z; High-end fashion;

    Sammanfattning : I takt med en ökning av digitalisering i samhället sätter det även press på modevarumärken att fortsatt anses vara relevanta. Detta medför en större press på marknadsförare då konsumenter söker en mer interaktiv relation till varumärken. Varumärken behöver hitta nya sätt att engagera och bygga positiva relationer till konsumenter. LÄS MER

  2. 2. Från anonym till androgyn: En kvalitativ studie om varumärkesgenus och androgynitet i varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jenny Stjernström; Fanny Klingvall; [2021]
    Nyckelord :androgynitet; modevarumärke; multimodal analys; socialsemiotik; symbolisk varumärkeskommunikation; varumärkesgenus; varumärkespersonlighet; androgyny; brand gender; brand personality; fashion brand; multimodal analysis; social semiotics; symbolic brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Traditional binary gender stereotypes are increasingly being challenged by gender fluid expressions in an ongoing global societal shift that is particularly noticeable in Sweden. Parallel with this societal change, previous research on how brands communicate gender expressions is also being challenged, which enables an increased number of brand gender positions. LÄS MER

  3. 3. Björn Borg slår ett slag för sportkläder : En studie om marknadskommunikation i samband med varumärkesutvidgning för modeföretag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Pontus Andersson; Mattias Sjöö; [2017]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesutvidgning; marknadskommunikation; marknadsföring; digital marknadsföring; identitet; image; differentiering; sociala medier; influencers.;

    Sammanfattning : Titel: Björn Borg slår ett slag för sportkläder. Författare: Pontus Andersson och Mattias Sjöö Institution: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet. Program: Civilekonomprogrammet Kurs: 4FE63E - Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet 30hp. LÄS MER

  4. 4. To build a brand : En studie om hur modeföretag uttrycker sitt varumärke i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefin Bäcker; Felicia Ramsten Kappe; Fanny Wingårdh; [2017]
    Nyckelord :Branding; Visual Merchandise; Retail; Internal communication; Marketing communication; Varumärke; Visual Merchandise; Detaljhandel; Intern kommunikation; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : I takt med att den svenska modemarknaden fortsätter att öka, ökar även konkurrensen inom branschen, företagen emellan. Det ligger därav i modeföretagens intresse att representera ett konkurrensstarkt modevarumärke som urskiljer sig från sina konkurrenter. LÄS MER

  5. 5. Företagsprofil i samspel med kund- Varumärke i perspektiv av kund

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :STEFANI PETKOVIC; [2015]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesbudskap; varumärkeslojalitet; varumärkeskultur; varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : Det är vanligt att modevarumärken efter en längre tid på marknaden uppfattas olika hos kund. Genom en stark varumärkespersonlighet och varumärkesidentitet uppfattar kunden modevarumärken i identitet och image, genom vad företagen levererar och utlovar i association och värderingar genom sina varumärken. LÄS MER