Sökning: "mods"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet mods.

  1. 1. Behavioural comparison of test and field executions of video games

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Chloé Marie Porion; [2023]
    Nyckelord :Software Testing; Field Monitoring; Test Monitoring; Video Games; Video Game Modding; Mjukvarutestning; Fältövervakning; Testövervakning; Videospel; Videospel Modding;

    Sammanfattning : Software developers write tests to ensure that their application behaves as intended. However, the behaviour of an application in production may deviate from the behaviours that are tested. This difference between test and field executions is rarely assessed in practice. LÄS MER

  2. 2. Developing a Roguelike Deckbuilding Design Tool with Slay the Spire Modding API

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hoang Luu; [2023]
    Nyckelord :Roguelike deckbuilding; Slay the Spire; UI integration; Modding;

    Sammanfattning : Dream Quest(2014) introduced the Roguelike deckbuilder as a game genre. The genre later became popular with the help of Slay the Spire in 2017. As the genre is still fairly new, there are not a lot of tools for designing games of said genre. LÄS MER

  3. 3. Hiv- positiva patienters upplevelser av bemötandet i vården - En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Vilma Hallström; Alma Hansson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Omkring 40 miljoner människor i världen lever idag med hiv. Sjukdomen smittar via slemhinne- och blodkontakt, vilket gör att det finns samhällsgrupper som är extra utsatta för smitta. Tidigare forskning har visat på att de som lever med hiv får motta diskriminering och stigmatisering. LÄS MER

  4. 4. Från beatniks till hippies : Utmanande och omvälvande subkulturella ungdomsgrupper i Sverige 1959 till 1969

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologi

    Författare :Olle Starlander; [2022]
    Nyckelord :Ethnology; cultural studies; youth culture; youth science; subculture; counterculture; beatniks; hippies; mods; Etnologi; kulturstudier; ungdomskultur; subkultur; motkultur; beatniks; hippies; mods;

    Sammanfattning : From beatniks to hippies — challenging and revolving subcultural youths in Sweden 1959 to 1969 The purpose of this work has been to explore and analyse the transformation of the youth subcultures beatniks and hippies in a Swedish context between 1959 and 1969, by searching answers to the following questions: What was the background of the subcultures ? How were these subcultures established, transformed and developed in a Swedish context? What became their typical style and taste?, and in what rooms and places were these cultures practiced by Swedish youths?        Mass media, especially TV but also radio, film, books and records brought the world in and were the main reason youths in Sweden could identify themselves through foreign subcultures. They adapted most of the original style but brought in some local elements. LÄS MER

  5. 5. Modifiering av datorspel- vilka hjälpmedel som tillhandahålls av spelutvecklare

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jonathan Berg Josefsson; David Strömqvist; [2022]
    Nyckelord :computer game modification; mod tools; modding aids; computer game; mod; datorspelsmodifikation; modverktyg; moddningshjälpmedel; datorspel; mod;

    Sammanfattning : Datorspelsindustrin har genom åren haft delade meningar gällande modifiering av deras spel. Några av dem har varit väldigt positiva till det, vilket lett till att deras spel ibland lever vidare längre än de borde eller till och med början av en helt ny genre av datorspel. LÄS MER