Sökning: "mogna marknader"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden mogna marknader.

  1. 1. Designing Denmark’s future offshore wind policy framework : A pathway for policymakers to achieve 12.9 GW deployment by 2030

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Megan Mahdi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Offshore wind power will play a crucial role in achieving the European Union's energy security and decarbonization targets. In mature markets, offshore wind has achieved commercial competitiveness and investors no longer request State-aid to develop projects. LÄS MER

  2. 2. Kvalitativ studie: svenska pensionsinstitut : Internationell investeringsstrategi mot fastigheter

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Deborah Mezgebu; [2017]
    Nyckelord :International; diversification; Real Estate; joint ventures; funds; investment; strategies; Internationell; diversifiering; fastigheter; joint ventures; fonder; investering; strategier;

    Sammanfattning : Det finns det goda argument för internationell portföljdiversifiering: marknader rör sig inte synkroniserat och genom att exponera mot olika marknader minskar den totala risken i portföljen. Mogna kapitalmarknader, där stora institutionella investerare har ett strukturellt överutbud av kapital, kan välja att förflytta en del kapitalöverskottet utomlands. LÄS MER

  3. 3. Simulation based product development and competitiveness : How does a simulation based product development affect a company’s overall future competitiveness?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Frida Bergström; Marika Björkvall; [2015]
    Nyckelord :Simulation based product development; product development; competitiveness; QFD; quality function deployment; strategies; Scania; process evaluation; SBPD components;

    Sammanfattning : The gradually increasing competition that occurs in mature markets, pushes the companies to consider new ways of competing. The more mature the market becomes the higher level of competitive fulfillment and edge is needed. E.g. LÄS MER

  4. 4. Varumärket inifrån : En fallstudie på Sto Scandinavia

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Jon-Erik Bäckström; Hampus Skårner; [2012]
    Nyckelord :Varumärke; fallstudie; företagsidentitet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Företag som agerar på mogna marknader använder ofta sitt företagsvarumärke för att differentiera sig. Ett varumärke byggs inte enbart upp genom kommunikation till kunden i form av annonser, skyltning och kampanjer. LÄS MER

  5. 5. Fondplacering i tillväxtmarknader vs mogna marknader

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Helen Fesehatsion; Yefitwork Kebede; [2012]
    Nyckelord :Tillväxtmarknader; mogna marknader; fonder; risk; akvastning; Sharpekvot och Modigliani-Modigliani måttet.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna undersökning är att jämföra aktiefonders avkastning i  relation till tagen risk för tillväxtmarknaderna Afrika, Ryssland och en mer mogen marknad i detta fall Sverige åren 2008-2011. Metod: Till detta arbete används kvantitativ metod med deduktiv ansats. LÄS MER