Sökning: "molloy"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade ordet molloy.

  1. 1. The Open Mic: A simple performance based medium for shaping musical identity and developing a school choir

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Daniel Sandino-Molloy; [2023-06-26]
    Nyckelord :Grundskolan; open mic; singing; school choir; confidence;

    Sammanfattning : This study explores the preparations, implementation and results of introducing middle school aged students to an “open mic.” After a decade-long teaching career I reached a point where student engagement, confidence and singing ability was exceptionally low. LÄS MER

  2. 2. Implicit Message Integrity Provision : In Heterogeneous Vehicular Systems

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Paul Molloy; [2023]
    Nyckelord :Privacy; Code Generation; Vehicle-to-infrastructure; Vehicular ad hoc Networks; Standardization; Remote Procedure Calls; Safety; Integritet; Kodgenerering; Fordon-till-infrastruktur; Ad hoc-nät för Fordon; Standardisering; Samtal om fjärrprocedur; Säkerhet;

    Sammanfattning : Vehicles on the road today are complex multi-node computer networks. Security has always been a critical issue in the automotive computing industry. It is becoming even more crucial with the advent of autonomous vehicles and driver assistant technology. There is potential for attackers to control vehicles maliciously. LÄS MER

  3. 3. Skönlitteratur och värdegrund : Några gymnasielärares tankar om litteraturundervisning och förmedling av värden till elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Ingmar Danielsson; [2023]
    Nyckelord :Boksamtal; deliberativa samtal; litteraturdidaktik; litteratursamtal; litteraturundervisning; narrativ fantasi; värdegrund; värden;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur några yrkesverksamma gymnasielärare i svenska arbetar med skönlitteratur i skolan i relation till de värden som skönlitteratur antas förmedla, såsom empati och medmänsklighet, samt hur detta påverkar vilka skönlitterära verk som används i litteraturundervisningen. Studiens syfte är också att undersöka hur dessa lärare tar reda på om skönlitteraturen faktiskt lyckas förmedla önskade värden till eleverna. LÄS MER

  4. 4. Från början till slut : En jämförande intervjustudie om hur svensklärare resonerarom och motiverar litteraturundervisning på studie- och yrkesförberedande gymnasium

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Angelica Westerlund; [2022]
    Nyckelord :skönlitteratur; läsning; studieförberedande gymnasium; yrkesförberedande gymnasium; urval;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and compare the motivations and justificationsof teachers of Swedish concerning the teaching of fiction and other longer texts inSwedish 1 at vocational and college preparatory schools. The study aims to answer thefollowing questions: (1) What are the motivations Swedish teachers have concerning theteaching of fiction, and (2) How do teachers of Swedish justify their selection ofmaterials used to teach fiction and other longer texts in vocational and collegepreparatory upper secondary schools? To investigate what motivates teachers ofSwedish concerning the teaching of fiction and other longer texts, and to investigate howteachers justify their selection of materials for such teachings, semi-structured in-depthinterviews were conducted. LÄS MER

  5. 5. Sexualitet, samtycke och relationer i svenskämnet : en intervjustudie med svensklärare i årskurs 7–9

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Cecilia Zakariasson Banfi; [2022]
    Nyckelord :Lgr22; läroplan; lärarperspektiv; sex-och samlevnad; tabu; undervisning;

    Sammanfattning : Under hösten 2022 kommer den nya läroplanen att träda i kraft, vilket bland annat innebär nya formuleringar kring ämnesområdet sexualitet, samtycke och relationer som ska implementeras i alla skolämnen. Syftet med föreliggande studie var att bidra med kunskap om hur dessa nya formuleringar kan komma att påverka svenskämnet och svenskundervisningen i grundskolans senare årskurser. LÄS MER