Sökning: "monetära kampanjer"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden monetära kampanjer.
1. Nike’s Dream Crazy campaign and how it influenced views and opinions towards the brand
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: In 2018 Nike launched an advertisement campaign called “Dream Crazy” that provoked controversial reactions in social media and large coverage in the media. This qualitative study aims to find out what Swedish students aged 19-24 think of specifically the political aspect of that campaign, and how much it matters and influences their decision making when choosing products. LÄS MER
2. ATT TRIGGA KONSUMENTERTILL KÖP : Genom olika säljfrämjande åtgärder
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Det finns idag väldigt många olika handelsföretag, vilket medför att konkurrensen om konsumenterna är stenhård. Butiker använder många olika former av marknadsföring för att nå fram till sina respektive målgrupper, marknadsföring är ett väldigt brett begrepp och involverar många olika åtgärder som butiken kan använda sig av. LÄS MER