Sökning: "monetära och icke-monetära förmåner"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden monetära och icke-monetära förmåner.

  1. 1. Belöningssystem inom svenska modeföretag : Motivation, behov och prestation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Hansson; Emma Olsson Dahl; Emelie Viberg; [2021]
    Nyckelord :Reward system; Rewards; Swedish fashion company; Motivation; Needs; Performance.; Belöningssystem; Belöning; Svenska modeföretag; Motivation; Behov; prestation.;

    Sammanfattning : Arbetsförhållanden blev ett aktuellt ämne efter en nyhet kring det svenska modeföretaget NA-KD uppmärksammades i december 2020. Belöningssystem består bland annat av begreppen motivation och behov som kan uppnås genom att organisationer belönar sinaanställda med hjälp av belöningssystem och belöningar i form av exempelvis lön, förmåner och uppskattning. LÄS MER

  2. 2. Är det medlemskapet som gör dig lojal?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Fransson; Viktoria Höjgård Hansen; Natalia Milunovic; [2020]
    Nyckelord :kundlojalitet; lojalitetsprogram; klädbranschen; ungdomar; konsumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka unga konsumenters uppfattning om lojalitet inom klädbranschen samt deras upplevelse av företags lojalitetsprogram i relation till kundlojalitet. Metod: Denna kvalitativa studie har en abduktiv ansats där en kontinuerlig reflektion av teori och empiri har genomförts under hela skapandeprocessen. LÄS MER

  3. 3. Semla eller inte semla? : Motivera personal med icke-monetära belöningar som en del i ett kulturskapande

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sofie Axelsson; Julia Berglund; [2018]
    Nyckelord :Non-monetary rewards; motivation; decoupling; corporate culture; Icke-monetära belöningar; motivation; frikoppling; företagskultur;

    Sammanfattning : Icke-monetära belöningar har på senare tid uppmärksammats mer och mer och börjat användas av företag i allt större utsträckning. Syftet med uppsatsen är därför att undersöka hur just icke-monetära belöningar upplevs av anställda och effekten de har på motivation. LÄS MER

  4. 4. Strävan efter kundlojalitet : Utformning av lojalitetsprogram och avgiftsbaserade medlemskap i textilbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Forsberg; Olivia Larsson; [2018]
    Nyckelord :Loyalty programs; customer loyalty; monetary and nonmonetary rewards; loyalty program fees; Lojalitetsprogram; kundlojalitet; monetära och icke-monetära förmåner; medlemsavgifter;

    Sammanfattning : Utmaningarna med att befinna sig i en ständigt föränderlig bransch som mode- och textilindustrin har visat sig vara stora. Konkurrensen företag emellan ökar och kunder har därmed blivit allt mindre lojala till enskilda varumärken. LÄS MER

  5. 5. Logistikbranschens väg till hållbarhet : En studie om logistikbranschens förutsättningar för implementering av cirkulär ekonomi

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linn Behrmann; Therese Lundqvist; [2016]
    Nyckelord :circular economy; resource efficiency management; green logistics; sustainability; implementation; Corporate Social Responsibility; cirkulär ekonomi; effektiv resurshantering; grön logistik; hållbarhet; implementering; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Bakgrund: Förändringar i konsumtionsmönster har på senare år uppkommit i vårt dagliga liv. Ju mer vi efterfrågar och konsumerar, desto mer ökar transporterna vilket skapar negativa konsekvenser på vår omgivning. LÄS MER