Sökning: "money exchange"
Visar resultat 1 - 5 av 162 uppsatser innehållade orden money exchange.
1. Mätningar av internetkapacitet, tillförlitlighet och fördröjning i ett Stockholmsbaserat Starlink-system : En undersökning av hur satellitinternet kan bidra till att ökateckningsgrad i Sverige
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Det är mycket dyrt att utveckla markinfrastruktur för att försörja hela jorden med internet. Detta ärspeciellt fallet i glesbebyggda områden då det finns lite ekonomisk vinning. Sverige som är ett stortoch glesbefolkat land har stora områden av denna typ. LÄS MER
2. Den flabbande judiska hotjazzen. En undersökning av tidningen Den svenske nationalsocialistens musik och attityd till musik, åren 1933 - 1939
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The national socialist ideology is obsessed with race and culture. Several studies both international and from Sweden has showed a constant obsession with music and musical purity. LÄS MER
3. Characterizing Bitcoin Use For Illicit Activities
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Bitcoin's decentralized nature enables reasonably anonymous exchange of money outside of the authorities' control. This has led to Bitcoin being popular for various illegal activities, including scams, ransomware attacks, money laundering, black markets, etc. LÄS MER
4. Why do players buy in-game items : An exploration into microtransactions and their effect on flow
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: In the last couple years, the free to play sector in gaming has taken a rise compared to their pay to play counterparts, being able to generate up to 85% of all gaming revenue. More and more game developers have opted to change their game from a paid model to a free-to-play business model, with prominent cases being games like CS:GO and Overwatch. LÄS MER
5. Idrottssponsringens komplexitet : En studie om företags mål och föreningars attraktionskraft
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Idrottssponsring ses idag som ett legitimt marknadsföringsverktyg, och är någonting som företag spenderar allt mer pengar på. För idrottsföreningar är sponsorintäkter en viktig del i att bedriva sin verksamhet. LÄS MER