Sökning: "monolingual approach"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden monolingual approach.

  1. 1. "We live in Sweden; We use Swedish to understand" : A study on L1 functions and students' attitudes toward L1 use in a Swedish L2 English learning environment

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Johanna Pettersson; [2024]
    Nyckelord :Sweden; L1 use; L1 functions; English; L2 learning environment; student attitudes; codeswitching; translanguaging; monolingual learning environment; multilingual learning environment; bilingualism;

    Sammanfattning : This study aims to explore Swedish upper secondary students’ attitudes toward first language (L1) use in a second language (L2) English learning environment. In addition, it aims to explore the functions of L1 use. Through a qualitative approach with both observations and interviews, a pattern of L1 use was noticed. LÄS MER

  2. 2. Transspråkande i undervisningen : Ett arbetssätt för att skapa en jämställd skola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Frida Borg; Insiya Kamruddin; Arijeta Zeqiri; [2023]
    Nyckelord :Translanguaging; multilingualism; monolinguistic norm; Transspråkande; flerspråkighet; enspråkighetsnorm;

    Sammanfattning : Ett globaliserat samhälle medför högre mångfald vilket sätter skolan inför stora utmaningar. Den inarbetade enspråkighetsnormen som råder i skolor måste motarbetas för att skapa ett inkluderande arbetssätt som anpassas efter alla elevers förutsäskttningar och behov. LÄS MER

  3. 3. Transspråkande i engelskundervisning i årskurs 7 : En studie utifrån elevers och lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Tracy Langedyk-Åberg; [2023]
    Nyckelord :Transspråkande; Translanguaging; Language; English; ESL; EFL;

    Sammanfattning : Until recently, teaching strategies for language acquisition have been dominated by a monolingual approach, to teach a language through only the use of the target language. However, another approach, translanguaging (or transspråkande), is drawing increasing attention from both researchers and teachers. LÄS MER

  4. 4. Teacher views on translanguaging practices and teaching methods for vocabulary teaching – A qualitative study of four Swedish upper secondary school teachers of English

    L3-uppsats, Lunds universitet/Engelska; Lunds universitet/Avdelningen för engelska

    Författare :Alba Forés; [2023]
    Nyckelord :Translanguaging; teacher views; vocabulary teaching; explicit; implicit; multilingualism.; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This essay explores four English teachers’ views on their methods of teaching vocabulary, as well as the incorporation of translanguaging in their teaching of English vocabulary. The study investigates what the teachers’ preferred methods of teaching vocabulary are and whether they rely more on implicit or explicit vocabulary teaching. LÄS MER

  5. 5. Low-Resource Domain Adaptation for Jihadi Discourse : Tackling Low-Resource Domain Adaptation for Neural Machine Translation Using Real and Synthetic Data

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Thea Tollersrud; [2023]
    Nyckelord :machine translation; domain adaptation;

    Sammanfattning : In this thesis, I explore the problem of low-resource domain adaptation for jihadi discourse. Due to the limited availability of annotated parallel data, developing accurate and effective models in this domain poses a challenging task. LÄS MER