Sökning: "monopol marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden monopol marknadsföring.
1. Monopol i modern tappning : Hur en uppdaterad version av det klassiska brädspelet Monopol kan utformas genom ett retroperspektiv med syftet att ge ett mer modernt intryck
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Det klassiska sällskapsspelet Monopol har spelats i många år och redan år 1935 såldes spelkonceptet till Parker Brothers vilket var ett steg i riktningen mot att bli det mest sålda brädspelet genom historien som är privatpatenterat (Encyclopaedia Britannica, 2021). Monopols långa historia har inte inneburit större förändringar i det visuella utseendet, tvärtom så har endast mindre justeringar gjorts där många grafiska element inte förändrats överhuvudtaget. LÄS MER
2. How Product Properties Drive Wine Sales in Norway
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This project investigates the Norwegian wine market and attempts to provide models of how the sales volume is influenced by different product attributes. The purpose was to examine if and how such relationship can be modelled using multiple linear regression. LÄS MER
3. Konsumentbeteende online : En analys av spelkonsumenters reaktioner och beteende på nätet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problem background: The online gaming industry has exploded and the number of consumers who play casino games has increased markedly in recent decades. In Sweden, the state has a monopoly on the gambling market and is not allowed to market casino games. LÄS MER
4. Ansvarsfullt spelande : En paradox på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med studien är att identifiera om statligt ägda spelbolag och privatägda bolag inom spelbranschen har en hållbar marknadsföring, trots den markanta skillnaden kring förutsättningar och riktlinjer. Således studeras två segment ur en och samma bransch ur ett företagsperspektiv. LÄS MER
5. Spelets regler : Nya förutsättningar på spelmarknaden sätter svenska systemet på prov
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka spelaktörers konkurrensförutsättningar över Internet på den svenska spelmarknaden. Den teknologiska utvecklingen har bidragit till ökad tillgänglighet vilket lett till att spelande över Internet vuxit sig starkt. LÄS MER