Sökning: "monopol varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden monopol varumärke.
1. Facilitera Hållbar Utveckling av Sveriges Elnät Med Hjälp Av Extern Miljökommunikation : En Fallstudie i Samarbete Med Ellevio
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MiljövetenskapSammanfattning : Trots att den svenska marknaden för transport av el utgörs av ett naturligt monopol är kundnöjdhet ändå av betydelse för att, genom ett gott samarbete mellan organisation och kunder, upprätthålla ett gott varumärke och facilitera hållbar utveckling. Elnätsföretag har högre kundkrav på extern kommunikation än andra sektorer vilket gör att de också behöver leverera mer kvalitativ extern kommunikation för att upprätthålla kundnöjdhet. LÄS MER
2. Tillit genom typsnitt - En undersökning av pålitliga typsnitt för varumärken på webben, utifrån kognitionsvetenskapliga teorier
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Pålitlighet och tillit identifieras som ett viktigt krav för att konsumenter skall lita på en webbplats. Typografi definieras som ett steg för att en webbplatts skall uppfattas som pålitlig. LÄS MER
3. Det strategiska arbetet bakom ett varumärke vid avreglering av monopol
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Syfte: Studien ämnar undersöka om och i så fall hur en organisations strategiska arbete av varumärket påverkas, vid avreglering från monopol till ökad konkurrens. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och där både primär- och sekundärdata samlats in med hjälp av intervjuer samt textanalyser av årsredovisningar. LÄS MER
4. Ett apotek nära dig : En studie av den omreglerade apoteksmarknaden
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för apoteksmarknadens utveckling, med fokus på positionerings-, kommunikations-, relations och varumärkesstrategier, efter omregleringen av det statliga apoteksmonopolet. Uppsatsen grundar sig på en kvalitativ metod med induktiv ansats och deduktiva drag. LÄS MER
5. Att kommunicera en organisations värderingar och egenskaper : - En studie av Systembolagets organisationsidentitet
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Ett varumärke är av stor vikt för en organisation eller ett företag. En viktig del av varumärket är organisationsidentiteten. Den påverkar anställda och genom dem organisationens kunder. Det här gör att organisationsidentiteten är ett centralt verktyg för organisationsledningen i arbetet med att stärka ett varumärke. LÄS MER