Sökning: "moral decoupling"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden moral decoupling.

  1. 1. “It’s not like I can stop consuming football” - How consumers through moral decoupling support a sports event conducting unethical behavior

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Izabella Lipovac; Rebecka Johansson; [2023-07-03]
    Nyckelord :Moral decoupling; moral coupling; sports events; unethical behavior; moral judgment; attachment; moral emotions;

    Sammanfattning : Using the case of the 2022 Fifa World Cup, this study develops the notion of moral decoupling, a reasoning process that separates moral judgment and performance judgment. This separation allows consumers to condemn unethical behavior performed by companies and public figures while simultaneously continuing to offer them support. LÄS MER

  2. 2. Centerpartiets mittenidentitet : Religiöst beteende i den politiska vardagen

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Stellan Sörensen; [2022]
    Nyckelord :The Centre Party; the broad middle; the middle; politics; political positions; ideological party positions; secular religion; functional religion; Durkheim; rituals; moral community; collective identity; symbolic boundaries; decoupling; policy-practice decoupling; Centerpartiet; den breda mitten; mitten; politik; politiska positioner; ideologiska partipositioner; sekulär religion; funktionell religion; Durkheim; ritualer; moralisk gemenskap; kollektiv identitet; symboliskt gränsarbete; decoupling; policy-praktik decoupling;

    Sammanfattning : Den breda mitten, eller bara mitten, är ett centralt begrepp i Centerpartiets identitet. Trots detta är Centerpartiets sakpolitik inte särskilt positionerad i ”mitten”. Partiet är snarare det mest högerlutande partiet av samtliga riksdagspartier vad gäller ekonomiska frågor. LÄS MER

  3. 3. Moral Decoupling: Analysis of Possible Factors Causing Consumers to Ignore Brand’s Greenwashing Practices and the Effect on Purchase Intention

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Silvia Pilar Cano Casas; Eugènia Valls Llufriu; [2022]
    Nyckelord :Greenwashing; Moral Decoupling; Regulatory Focus Theory; Brand Identity Fusion; Purchase Intention;

    Sammanfattning : Background: Due to the growth of green markets, the phenomenon of greenwashing arises. This leads to consumers experiencing feelings of betrayal and having trust problems with the brand using this misleading tactic. LÄS MER

  4. 4. Bokföringsmanipulation : Hur kan en redovisningskonsult upptäcka och agera på en bokföringsmanipulation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Pavliuk Valentyn; Ernstedt Axel; [2021]
    Nyckelord :Accounting consultant; Accounting manipulation; Ethical action; Decoupling; Isomorphism; Moral development; Redovisningskonsult; Bokföringsmanipulation; Redovisningsmanipulation; Etisk agerande; Decoupling; Isomorfism; Moralutveckling;

    Sammanfattning : Att undersöka bokföringsmanipulation är av stor betydelse bland stora företag eftersom manipulationer hos stora företag har stora risker för kunder och andra intressenter. Om många småföretagare skulle genomföra bokföringsmanipulationer, skulle konsekvenserna bli större än för stora företag. LÄS MER

  5. 5. Tomorrow We Will Do More - An explorative study of how companies in a competitive industry cope with the increased demand for business sustainability

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Ebba Jeppsson; Rebecca Gustavsson; [2020]
    Nyckelord :business sustainability; moral decoupling; visionary procrastination; social identity; fashion industry;

    Sammanfattning : Climate change is a worldwide problem, disrupting economies and affecting lives, communities and countries. As consumers today demand products and services produced in a more sustainable and ethical way, companies need to adapt. In Sweden, four out of five consumers find it important that companies work actively for a more sustainable business. LÄS MER