Sökning: "more sales"
Visar resultat 11 - 15 av 1486 uppsatser innehållade orden more sales.
11. Forecasting With Feature-Based Time Series Clustering
Master-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : Time series prediction plays a pivotal role in various areas, including for example finance, weather forecasting, and traffic analysis. In this study, time series of historical sales data from a packaging manufacturer is used to investigate the effects that clustering such data has on forecasting performance. LÄS MER
12. Performance evaluation of domestic solar power installations in Sweden
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In the past two decades the global electricity demand all over the world has increased by 82%, thisis a result of improved living standards, growing populations, electrification of vehicles and growing demand for digital devices. In Sweden, electricity generation from solar power is relatively small and equates to about 0. LÄS MER
13. Dark patterns förekomst inom flygbranschen : En studie om dark patterns påverkan på användarupplevelsen inom bokningsprocesser av flygbiljetter
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The Occurrence of Dark Patterns in the Airline Industry is a thesis in Information Design with a focus on Interaction Design. The purpose of this thesis is to investigate how dark patterns in airline ticket bookings affect the user experience of inexperienced users. LÄS MER
14. Vävstolen - Tygupcyclingscenter
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Textilindustrin är en av de största förorenarna i världen, med en enorm miljöpåverkan från både produktion och avfallshantering. Tygrester är ett av de största avfallsproblemen inom textilindustrin, med miljontals ton av tyg som slängs varje år. LÄS MER
15. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER