Sökning: "morgan hunt"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden morgan hunt.

  1. 1. När hinder blir till möjligheter : En kvalitativ studie om kulturella skillnader i svenskcolombianska relationsutbyten

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Amanda Bylund; Madelene Lundvall; [2020]
    Nyckelord :Multinational internal partnership; cultural differences; trust; shared values; communication; and opportunistic behavior.; Multinationella företagsinterna relationer; kulturella skillnader; förtroende; delade värderingar; kommunikation och opportunistiskt beteende.;

    Sammanfattning : Trots ett stort akademiskt intresse för kultur, förtroende och multinationella relationer finns ett behov av mer kvalitativ forskning som undersöker interaktionen i svensk-colombianska företagsinterna relationer. Studien, som är en kvalitativ fallstudie med en socialkonstruktionistisk och interkulturell ansats, har som syfte att åskådliggöra kulturella skillnader som kommer till uttryck när svenskar och colombianer ingår i en företagsintern relation. LÄS MER

  2. 2. Relationsmarknadsföring – Köpcentrumägarens bästa vän? : En kvalitativ studie om relationer mellan köpcentrumägare och hyresgäster

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Douglas Anton; Ludvig Lundh; [2018]
    Nyckelord :Relationship Marketing; Commitment-Trust theory; Communication; Shopping center; Relationsmarknadsföring; Tillit och Engagemang; Kommunikation; Köpcentrum;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum: 24 maj 2018   Nivå: Magisteruppsats i Företagsekonomi, specialisering Marknadsföring   Institution: Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle – Luleå Tekniska Universitet    Författare: Douglas Anton och Ludvig Lundh   Handledare: Maria Ek Styvén   Titel: Relationsmarknadsföring – Köpcentrumägarens bästa vän? En kvalitativ studie om relationer mellan köpcentrumägare och hyresgäster   Nyckelord: Relationsmarknadsföring, Tillit och Engagemang, Kommunikation, Köpcentrum    Syfte: Mot bakgrund av e-handelns frammarsch och dess marknadstransformation syftar denna studie till att undersöka hur köpcentrumägare i Sverige arbetar med relationsmarknadsföring för att bibehålla detaljhandelns fysiska butiker.   Metod: En deduktiv flerfallsstudie av kvalitativ karaktär genomförd genom fem intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Dags att renovera : Effekten av kommunikation på relationen mellan företag och kunder i ett förändringsprojekt

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Ossian Olsson; Fredrik Elghag; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: Time to renovate – The effect of communication on the relationship between company and customer in a change situation Course/subject:Busniess administration, Leadership, 15hp Authors:Fredrik Elghag, Ossian Olsson Tutors:Ingemar Wictor Keywords:The Million Programme, Communication, Relationship Marketing, Tentant, Landlord. Problem formulation:How does communication affect the relationship between company and customer in a change situation? Purpose:Examining how different parts of a communication process affects customers trust, commitment and loyalty to their company. LÄS MER

  4. 4. Mobilapplikationer som marknadsföringsverktyg för B2B? : En studie i mobilapplikationers inverkan på kundrelationer & kundvärde

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Veronica Haglund; Jonas Nilsson; [2012]
    Nyckelord :B2B marketing; commitment-trust theory; mobile marketing; mobile applications; relationship marketing; value creation; B2B; marknadsföring; key mediating variable model of relationship marketing; mobilapplikationer; mobilmarknadsföring; relationsmarknadsföring; the value creation model; värdeskapande;

    Sammanfattning : Mobilapplikationer har på bara några år kommit att bli en naturlig del i marknadsföringsmixen för många företag som vänder sig till slutkonsumenter. Nu spås företagsapplikationer, mobilapplikationer skapade för företagsanvändare, stå inför sitt stora genombrott. LÄS MER