Sökning: "morgan hunt"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden morgan hunt.
1. När hinder blir till möjligheter : En kvalitativ studie om kulturella skillnader i svenskcolombianska relationsutbyten
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Trots ett stort akademiskt intresse för kultur, förtroende och multinationella relationer finns ett behov av mer kvalitativ forskning som undersöker interaktionen i svensk-colombianska företagsinterna relationer. Studien, som är en kvalitativ fallstudie med en socialkonstruktionistisk och interkulturell ansats, har som syfte att åskådliggöra kulturella skillnader som kommer till uttryck när svenskar och colombianer ingår i en företagsintern relation. LÄS MER
2. Relationsmarknadsföring – Köpcentrumägarens bästa vän? : En kvalitativ studie om relationer mellan köpcentrumägare och hyresgäster
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Sammanfattning Datum: 24 maj 2018 Nivå: Magisteruppsats i Företagsekonomi, specialisering Marknadsföring Institution: Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle – Luleå Tekniska Universitet Författare: Douglas Anton och Ludvig Lundh Handledare: Maria Ek Styvén Titel: Relationsmarknadsföring – Köpcentrumägarens bästa vän? En kvalitativ studie om relationer mellan köpcentrumägare och hyresgäster Nyckelord: Relationsmarknadsföring, Tillit och Engagemang, Kommunikation, Köpcentrum Syfte: Mot bakgrund av e-handelns frammarsch och dess marknadstransformation syftar denna studie till att undersöka hur köpcentrumägare i Sverige arbetar med relationsmarknadsföring för att bibehålla detaljhandelns fysiska butiker. Metod: En deduktiv flerfallsstudie av kvalitativ karaktär genomförd genom fem intervjuer. LÄS MER
3. Dags att renovera : Effekten av kommunikation på relationen mellan företag och kunder i ett förändringsprojekt
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Title: Time to renovate – The effect of communication on the relationship between company and customer in a change situation Course/subject:Busniess administration, Leadership, 15hp Authors:Fredrik Elghag, Ossian Olsson Tutors:Ingemar Wictor Keywords:The Million Programme, Communication, Relationship Marketing, Tentant, Landlord. Problem formulation:How does communication affect the relationship between company and customer in a change situation? Purpose:Examining how different parts of a communication process affects customers trust, commitment and loyalty to their company. LÄS MER
4. Mobilapplikationer som marknadsföringsverktyg för B2B? : En studie i mobilapplikationers inverkan på kundrelationer & kundvärde
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Mobilapplikationer har på bara några år kommit att bli en naturlig del i marknadsföringsmixen för många företag som vänder sig till slutkonsumenter. Nu spås företagsapplikationer, mobilapplikationer skapade för företagsanvändare, stå inför sitt stora genombrott. LÄS MER