Sökning: "mother- tongue training"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden mother- tongue training.
1. Strategies for Teaching and Maintaining Chinese as Heritage Language for Chinese Children in Sweden : An investigation for identifying strategies that Chinese parents use helping their children learn and maintain their heritage language
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : Chinese as a heritage language is one of the fastest lost languages in the world. In fact, in most Chinese families that have left China, the heritage language is lost by the second generation. LÄS MER
2. An End-to-End Native Language Identification Model without the Need for Manual Annotation
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : Native language identification (NLI) is a classification task which identifies the mother tongue of a language learner based on spoken or written material. The task gained popularity when it was featured in the 2017 BEA-12-workshop and since then many applications have been successfully found for NLI - ranging from language learning to authorship identification and forensic science. LÄS MER
3. Sjuksköterskors upplevelser vid tvärkulturell kommunikation : En litteraturstudie utifrån sjuksköterskans perspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund: Sverige är idag ett mångkulturellt samhälle med en befolkning där en del har ett annat modersmål än det officiella språket. Detta har bland annat medfört att språkbarriärer uppstår, framförallt inom vården. Syfte: Syftet med litteraturstudien var att belysa sjuksköterskors upplevelse vid tvärkulturell kommunikation. LÄS MER
4. Talstörning och språkutvecklande undervisningsmetoder i svenskundervisningen i F-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : The aim of this study is to look at teaching methods for primary school children with speech disorders The term Language Disorder has many connotations depending on the manifestation and the kind of concerned disability. This study gives an account of some of the different designations that linguists have concluded and presented in their research about Language Disorder. LÄS MER
5. En kvalitativ studie om lärares uppfattning om elevers engelska uttal i grund- och gymnasieskola
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Many studies and much research highlight the importance of English pronunciation. This study aims to find out how English teachers describe the difficulties their students face with English pronunciation and how English teachers think about improving their students' pronunciation. LÄS MER