Sökning: "motivation åk 7"

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden motivation åk 7.

  1. 6. Digitala verktyg i matematikundervisningen : En kvalitativ studie gällande grundskolelärares syn på digitala verktyg som pedagogiskt verktyg i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Johan Wallmark; [2021]
    Nyckelord :digital tools; TPACK; mathematics teaching; mathematics; primary school; digitala verktyg; TPACK; matematikundervisning; matematik; grundskola;

    Sammanfattning : Skolan har digitaliserats och digitala verktyg används alltmer i undervisningen. Syftet med denna studie är att ytterligare öka förståelsen av användning av digitala verktyg i matematikundervisningen. LÄS MER

  2. 7. Elever med ADHD och deras upplevelser och tankar om motivation i skolan : En fallstudie från grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Linda Faller; [2021]
    Nyckelord :Fallstudie; ADHD; motivation; tillgänglig lärmiljö; stödinsatser;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Forskning visar att ungdomar med ADHD har signifikant sämre motivation i skolan än elever som inte har diagnosen. Många elever lämnar grundskolan varje år med ett starkt skolmotstånd, låga meritvärden och ett dåligt självförtroende. LÄS MER

  3. 8. Hur kan lärare motivera elever till matematik i åk 7–9 : Strategier för att motivera elever till matematik. En kvalitativ studie om hur lärare kan motivera elever i årskurs 7–9 inom ämnet matematik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Ritta Issa; [2021]
    Nyckelord :Matematik; Motivation; inre motivation; yttre motivation; SDT-teori.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare arbetar med att motivera elever i årskurs 7–9 i matematik. För att undersöka detta genomfördes klassrumsobservationer och semistrukturerade intervjuer med fyra verksamma lärare i årskurs 7–9. Jag gjorde också litteraturstudier inom fältet för att kunna jämföra teori och praktik. LÄS MER

  4. 9. Ämnesintegrerade matematiklektioner för grundskolans högstadium : En designstudie om samverkan med lärare i teknik, träslöjd och hemkunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Nissren Mohammed Al Boraki; Susana Jugo; [2021]
    Nyckelord :Samverkan; integrering; motivation; design av lektioner;

    Sammanfattning : Detta arbete utgår från tanken att utveckla undervisningen genom att integrera matematik med  andra ämnen. Projektet har genomförts genom att designa och utvärdera lektioner tillsammans med slöjd- och teknik- och hemkunskapslärare. Studien har utförts i åk 7–9, på en skola i Västmanland och en skola i Östergötland. LÄS MER

  5. 10. Lärares uppfattningar om estetiska lärprocesser som pedagogisk metod i kemiundervisningen för åk 7-9

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Emma Bergman; [2021]
    Nyckelord :Drama; estetiska lärprocesser; kemiundervisning; motivation;

    Sammanfattning : I denna forskningsstudie har jag undersökt lärares uppfattningar om estetiska metoder som pedagogisk metod i kemiundervisningen för att stimulera lärandeprocessen i kemi. Som forskningsmetod har jag använt kvalitativa intervjuer för att möjliggöra för lärarna att kunna utveckla sina svar samt ge konkreta exempel. LÄS MER