Sökning: "motivation åk 7"
Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden motivation åk 7.
6. Digitala verktyg i matematikundervisningen : En kvalitativ studie gällande grundskolelärares syn på digitala verktyg som pedagogiskt verktyg i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Skolan har digitaliserats och digitala verktyg används alltmer i undervisningen. Syftet med denna studie är att ytterligare öka förståelsen av användning av digitala verktyg i matematikundervisningen. LÄS MER
7. Elever med ADHD och deras upplevelser och tankar om motivation i skolan : En fallstudie från grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Sammanfattning/Abstract Forskning visar att ungdomar med ADHD har signifikant sämre motivation i skolan än elever som inte har diagnosen. Många elever lämnar grundskolan varje år med ett starkt skolmotstånd, låga meritvärden och ett dåligt självförtroende. LÄS MER
8. Hur kan lärare motivera elever till matematik i åk 7–9 : Strategier för att motivera elever till matematik. En kvalitativ studie om hur lärare kan motivera elever i årskurs 7–9 inom ämnet matematik.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare arbetar med att motivera elever i årskurs 7–9 i matematik. För att undersöka detta genomfördes klassrumsobservationer och semistrukturerade intervjuer med fyra verksamma lärare i årskurs 7–9. Jag gjorde också litteraturstudier inom fältet för att kunna jämföra teori och praktik. LÄS MER
9. Ämnesintegrerade matematiklektioner för grundskolans högstadium : En designstudie om samverkan med lärare i teknik, träslöjd och hemkunskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Detta arbete utgår från tanken att utveckla undervisningen genom att integrera matematik med andra ämnen. Projektet har genomförts genom att designa och utvärdera lektioner tillsammans med slöjd- och teknik- och hemkunskapslärare. Studien har utförts i åk 7–9, på en skola i Västmanland och en skola i Östergötland. LÄS MER
10. Lärares uppfattningar om estetiska lärprocesser som pedagogisk metod i kemiundervisningen för åk 7-9
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : I denna forskningsstudie har jag undersökt lärares uppfattningar om estetiska metoder som pedagogisk metod i kemiundervisningen för att stimulera lärandeprocessen i kemi. Som forskningsmetod har jag använt kvalitativa intervjuer för att möjliggöra för lärarna att kunna utveckla sina svar samt ge konkreta exempel. LÄS MER