Sökning: "motivation ett sätt att nå målen"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden motivation ett sätt att nå målen.

  1. 1. CSR och Agenda 2030 : En flerfallsstudie om Agenda 2030s påverkan på hållbarhetsarbetet hos svenska energiföretag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Amanda Callerud; Hanna Månsson Rosengren; [2018]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; social responsibility; shareholders; Agenda 2030; Corporate Social Responsibility; samhällsansvar; intressenter; Agenda 2030;

    Sammanfattning : Problemformulering År 2015 beslutade FN om en ny universell hållbarhetsplan, vid namn Agenda 2030, som syftar till att förbättra de sociala, ekonomiska och miljömässiga förhållanden som råder i världen. Enligt EU-kommissionen ska CSR-arbete ledas på initiativ av företaget. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation och utveckling av prestationsmått i ett företag : En studie om prestationsmått i enlighet med strategi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Karl Raab-Obermayr; Daniel Halldén; [2018]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; Prestationsmått; Nyckeltal; Belöningssystem; Strategi; Kommunikation; Verksamhetsstyrning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Prestationsmätning är ett verktyg inom ekonomistyrning som används för att kontrollera och styra en verksamhet i önskvärd riktning. Prestationsmått kan vara utformade på olika sätt för att bäst passa in på den verksamhet där det ska tillämpas, dock bör de vara sprungna ur långsiktiga mål och strategier. LÄS MER

  3. 3. Deltagande i budgetprocessen : En fallstudie om vilka faktorer som bidrar till motivation och minskar slack

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Hanna Andersson; Anna Andrésson; [2017]
    Nyckelord :Budget; budget process; participation; subordinate managers; motivation; slack; communication; personality; community and cooperation; strategic planning; personal values; Budget; budgetprocess; deltagande; underordnade chefer; motivation; slack; kommunikation; personlighet; gemenskap och samarbete; strategisk planering; personliga värderingar;

    Sammanfattning : Att skapa en budget handlar om att ta fram en prognos för framtida ekonomiska resultat både vad det gäller likviditet, resultat- och balansräkningen. Den kan ha olika syften inom ett företag och kan användas för att motivera de underordnade cheferna genom att låta dem vara delaktiga i processen då det skapas mål som leder till en belöning. LÄS MER

  4. 4. “Jag är inte en kvinnlig kadett. Jag är en kadett på Karlberg.” : En kvalitativ studie om kvinnliga kadetters upplevelse av sin situation på Militärhögskolan Karlberg under studierna vid Officersprogrammet och i Försvarsmakten.

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Stéphanie Björklund; Irja Malmio; [2017]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; Gender Mainstreaming; Values; Recruitment of groups in minority situation; Motivation; Försvarsmakten; Jämställdhetsintegrering; Värdegrund; Rekrytering av underrepresenterade grupper; Motivation;

    Sammanfattning : Enligt Försvarsmaktens handlingsplan för jämställdhetsintegrering från år 2015 finns målsättningar om att öka antalet kvinnor i organisationen samt på högre befattningar (Försvarsmakten, 2015). Ett sätt att nå målen är bland annat att rekrytera fler kvinnor till Officersprogrammet men även arbeta för att de kvinnor som söker sig till officersyrket stannar kvar (Österberg, Jonsson, Brandow, Klockare & Eriksson, 2017). LÄS MER

  5. 5. Drivande faktorer och barriärer i utformningsprocessen av prestationsmått : En fallstudie i ett kunskapsintensivt tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Alexander Nilsson; Oscar Hansols; [2017]
    Nyckelord :Prestationsmätning; utformning av prestationsmått; kunskapsintensiva tjänsteföretag; drivande faktorer; barriärer; delaktighet; utformningsprocessen.;

    Sammanfattning : Knowledge intensive service companies (KISC) increases in numbers, both in Sweden and the rest of the world. The companies are characterized by its highly educated and competent employees, which can be considered to be the most valuable asset in the company. LÄS MER