Sökning: "motivation försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden motivation försäljning.

  1. 1. Samspelet mellan ledarskap och motivation : Det skandinaviska ledarskapet inom ett svenskt ICT bolags supportavdelning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Benjamin Nezam Diba; Måns Börjes; [2023]
    Nyckelord :Leadership; motivation; management; autonomy; support; sales; performance; well-being; Information and Communications Technology; Ledarskap; motivation; ledning; autonomi; support; försäljning; prestation; trivsel; informations- och kommunikationsteknik;

    Sammanfattning : Den vetenskapliga diskussionen rörande ledarskap och motivation kan anses rik och väldimensionerad då dessa områden studerats omfattande. Trots detta finns fortfarande outforskade områden att undersöka, däribland inom en skandinavisk kontext. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkas erfarna säljare av sälj-träning och sälj-coaching? : En kvalitativ fallstudie om sälj-träning och sälj-coaching inom nya erfarenhetsmässiga, industriella och geografiska kontexter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Oskar Simryd; Adam Ahlin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företag arbetar mer och mer i ett globalt klimat där organisationen ställs inför nya utmaningar inom deras företagsverksamhet, marknader och miljön som de verkar i. Försäljning har till följd av detta blivit en allt mer komplicerad process, vilket ställer högre krav på säljarens kompetens. LÄS MER

  3. 3. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hlbin Faisal Abdulla; Walid Abdulkadir; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  ·       Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? ·       På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? ·       Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring?   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER

  4. 4. BELÖNINGSSYSTEMSPÅVERKAN PÅMEDARBETARESMOTIVATION OCHARBETSPRESTATION : En kvalitativ studie ombelöningssystems påverkan påmedarbetares motivation ocharbetsprestation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Tilde Sonesson; Diana-Maria Valkova; [2021]
    Nyckelord :Reward Systems; Financial Rewards; Non-Financial Rewards; Motivation; Work Performance; Coworkers; Managers; Belöningssystem; Finansiella belöningar; icke-finansiella belöningar; Motivation; Arbetsprestation; Medarbetare; Chefer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Denna uppsats har studerat belöningssystem som används inom organisationer med olika syften där bland annat att motivera medarbetare genom både finansiella och icke-finansiella belöningar hör till. Bakgrunden till studien grundar sig på att företag genom att använda belöningssystem kan öka motivationen och arbetsprestationen hos medarbetarna. LÄS MER

  5. 5. Motivational factors and values of : a study of Swedish producers in local food nodes

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Fanny Blom; Sandra Danielsson; [2021]
    Nyckelord :local food nodes; economic and non-economic values; Means-End Chain; The Zaltman Methaphor Elicitation Technique; farmers motives;

    Sammanfattning : Securing food for the whole population is a key issue in the world. One way to make it possible is by developing the supply chains to a more sustainable agri-food system. These systems should provide the consumer with good, affordable food while the producers still get a good return for their products. LÄS MER