Sökning: "motivation i bildämnet"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden motivation i bildämnet.
1. Exkursion i bildämnet : Lärande utanför klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka begreppet exkursion och utforska lärarens perspektiv på exkursionen som en pedagogisk metod. I det insamlade empiriska materialet analyserar vi tematiskt exkursionen i bildämnet som lärandemetod, samt hur lärare anser dessa upplevelser påverkar eleverna. LÄS MER
2. Elevers uppfattningar om bildämnet i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Detta arbete handlar om elevers uppfattningar om bildämnet i skolan. Syftet med mitt arbete är att undersöka elevers intresse av och motivation inom bildämnet och vilka anledningar som ligger till grund för elevernas uppfattningar om ämnet bild. LÄS MER
3. Digitala mediers potential i bildundervisningen : En kvalitativ intervjuundersökning om hur bildlärare beskriver upplevelsen och användningen av digitala medier samt hur de uppfattar dess motivationshöjande möjligheter för bildämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : .... LÄS MER
4. Varför har vi bild? : En kvalitativ studie kring elevernas motivation inom bildämnet i grundskolans senare år
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Studien utfördes med syfte att förstå och beskriva hur elever i årskurs sju och årskurs nio förhåller sig till bildämnet. Av vikt för studien var också att se om förhållandet till bildämnet påverkades av vilken könstillhörighet eleverna hade. LÄS MER
5. Användning av elevexempel inom bildämnet –”Morot och piska” : En intervjustudie om elevernas erfarenhet och upplevelser av elevexempel i bildundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur elevexempel som används i bildämnet påverkar elevers kreativitet. Studien fokuserade på betydelsen av motivation för elevers lärande. Det empiriska materialet samlades in genom kvalitativa intervjuer med nio elever från årskurs nio fördelade på tre grupper. LÄS MER