Sökning: "motivation kunskapsintensiva företag"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden motivation kunskapsintensiva företag.
1. Värdeerbjudande i managementkonsultbranschen : En fallstudie av hur företag arbetat för att behålla personal under covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Covid-19 pandemin har medfört en ökad rotation på arbetsmarknaden, bland annat eftersom arbetsgivare inte anpassat sig till arbetstagares förändrade preferenser vad gäller balans, flexibilitet och välmående i arbete och privatliv. Detta kan anses särskilt problematiskt för kunskapsintensiva företag, där anställda utgör den huvudsakliga värdeskapande resursen. LÄS MER
2. Med Employer Branding som verktyg : En intervjustudie om hur företag arbetar med Employer Branding som verktyg för rekrytering och styrning.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Många företag arbetar uttalat med Employer Branding, men med olika syften. Två vanligt förekommande ambitioner är att attrahera ny kompetens och arbeta med företagets värderingar. Men vad företag som arbetar med Employer Branding med samma målsättning har gemensamt, saknas det idag kunskap om. LÄS MER
3. Incitamentsystem som styrmedel : En studie i ett kunskapsintensivt företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att förstå hur kunskapsintensiva företag använder sig av incitamentsystem för att styra de anställda mot organisationens mål. Författarna vill förstå ledningens och anställdas syn på incitamentsystem samt påverkan på de anställdas drivkraft utifrån agent- och stewardshipteorin. LÄS MER
4. Motivation in the Remote Workplace : Understanding the Threats and Opportunities to Motivation During Enforced Remote Work
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : In the wake of the Covid-19 pandemic, organizations across the world have been forced to move operations into the homes of its employees. This shift has dramatically changed the individual workplace contexts that employees are subject to, raising questions about which effects this will have on employee motivation. LÄS MER
5. Digitalisering och affärsrelationer i kunskapsintensiva B2B-företag : En kvalitativ studie om anställdas upplevelser kring digitaliseringens effekter gällande möjligheter och utmaningar
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Problemställning: Genom digitaliseringen går det att identifiera möjligheter i såväl företags kunskapshantering som affärsrelationer. Dessa består bland annat av möjligheter till mer data- och informationsunderlag och nya sätt att kommunicera på. LÄS MER