Sökning: "motivation organizational culture"

Visar resultat 1 - 5 av 173 uppsatser innehållade orden motivation organizational culture.

  1. 1. Motstånd i förändringsprocesser : En studie om organisatoriska påverkansfaktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Elin Pajuvirta; Elin Yttersted; [2024]
    Nyckelord :Motstånd; Organisatorisk förändring; Motivation.;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Motstånd i förändringsprocesser. En studie om organisatoriska påverkansfaktorer. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen), i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  2. 2. Upskilling the Workforce in the Context of Digital Transformation - Managers’ Perspectives on the Learning Process

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Emma Abrahamsson; Beatrice Dicksson; [2023-06-29]
    Nyckelord :Upskilling; Learning; Managers; Digital Transformation; Human Resource Development;

    Sammanfattning : The concept of upskilling is argued to be essential for organizations in the digital age since it allows them to remain competitive by providing their workforce with the necessary skills to adjust to new technologies and ways of working. However, previous research has primarily focused on what skills to achieve but studies on how to adapt and train the workforce in the context of digital transformation is still limited. LÄS MER

  3. 3. Kunskapshantering på ett fintechbolag - En kvalitativ studie om uppfattning och främjande av kunskapsspridning

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Fanny Juhlin; Sofia Jerndal; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management; knowledge sharing; fintech company; enabling factors culture; leadership; technology; measurement ; organizational factors; individual factors; technical factors; Kunskapshantering; kunskapsspridning; fintechbolag; möjliggörande faktorer kultur; ledarskap; teknik; mätning ; organisatoriska faktorer; individuella faktorer; tekniska faktorer;

    Sammanfattning : Kunskap är en resurs som många företag baserar sin verksamhet på. Detta ställer dock krav på en fungerande kunskapsspridning för att företaget ska kunna nyttja resursen till fullo. LÄS MER

  4. 4. Worn symbols and their role in the military – a study of their effects and perceived value in the French army

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :Filip Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Symbols; cohesion; shame; motivation; military culture; uniform; professionalism.;

    Sammanfattning : This study aims to explore the perceived value and effect of symbols worn in the military. Since uniforms create uniformity, symbols are one of the few ways individuals can distinguish themselves. These symbols hold more value than just a piece of fabric which serves a practical purpose. LÄS MER

  5. 5. Locating the Effects of Emotional and Aesthetic Labor on Performance Through the Lens of Flight Attendants : —An investigative qualitative study of a low-cost and a premium airline

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Athina Spyridonos; Hala Zeeb; [2023]
    Nyckelord :aesthetic labor; emotional labor; employee performance; flight attendants; low-cost airline; premium airline; motivation; Herzberg;

    Sammanfattning : This research implemented a multiple case study design to investigate the effects of aesthetic and emotional labor in the premium airline context of Emirates, in comparison to the low-cost airline context of easyJet. This was achieved through the conduct of interviews with flight attendants from each airline as they are the frontline employees who are mostly concerned with the implementation of these standards. LÄS MER