Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Övningsmotivation : En kvalitativ studie om hur fem musiklärare på gymnasiet uppfattar sina elevers övningsmotivation i individuella instrument- och sånglektioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Cim Frode; [2023]
    Nyckelord :Motivation; motivation strategies; music teachers; secondary school; intrinsic and extrinsic motivation; motivation pyramid; Motivation; motivationsstrategier; musiklärare; gymnasiet; inre och yttre motivation; motivationspyramid;

    Sammanfattning : Den här studien fokuserar i första hand på att skapa förståelse kring hur musiklärare på gymnasiet upplever sina elevers övningsmotivation i individuella instrument- och sånglektioner. I andra hand riktar den in sig på att lyfta fram vilka motivationsverktyg musiklärare använder sig utav för att främja övning mellan individuella instrument- och sånglektioner. LÄS MER

  2. 2. Ett engagerande intranät : En fallstudie av ett intranät på ett medelstort tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Maria Enström; [2023]
    Nyckelord :Communication; Communication channels; Intranet; Needs; Motivation; Kommunikation; Kommunikationskanaler; Intranät; Behov; Motivation;

    Sammanfattning : God kommunikation är en förutsättning för att ett företag ska fungera. I takt med digitaliseringens utveckling har sättet att kommunicera information på förändrats. Företag bedriver i allt större utsträckning sin interna kommunikation via digitala kanaler och en vanligt förekommande kanal är idag ett företags intranät. LÄS MER

  3. 3. Yrkesväxling : En beskrivning av drivkrafterna bakom vändpunktsprocessen hos individer i medelåldern.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Anne-Marie Larsen; Caroline Dahlberg; [2020]
    Nyckelord :Human motivations; professional change; lifelong learning; employability; significant others; self confidence; empowerment.; Drivkrafter; yrkesväxling; livslångt lärande; anställningsbarhet; signifikanta andra; självförtroende; empowerment.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att klargöra bakomliggande yttre och inre drivkrafter i samband med yrkesväxling mitt i livet, vad som bidrar till att våga ta klivet att börja studera, som en del av den personliga utvecklingen. Teoretiska utgångspunkter är följande: Abraham Maslows (1989/1943) behovspyramid, George Herbert Meads (2001/1934) signifikanta andra, Fuchs Ebaughs (1988) teori om vändpunktsprocesser och teorin om Planned Happenstance som Kathleen Mitchell, Al Levin och John Krumboltz (1999) är grundare till. LÄS MER

  4. 4. Är pengar verkligen allt? : Generation Ys syn på provisionsbaserat belöningssystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jenny Lagergren Thärn; Emma Korjonen; [2020]
    Nyckelord :Generation Y; Motivation; Reward system; Commission; Generation Y; Motivation; Belöningssystem; Provision;

    Sammanfattning : Generation Y är den generation som just nu befinner sig på arbetsmarknaden (Erickson, 2008). Denna generation bär med sig nya krav och behov in på arbetsplatser, bland annat vad gäller motivation och hur de för sig kring andra personer (Venuta, 2014; Treuren & Anderson, 2010). LÄS MER

  5. 5. Not afraid to give it a go and make mistakes : What do teachers perceive as the factors that motivate students to speak English in and outside of the classroom?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Jennifer Gosser Duncan; [2019]
    Nyckelord :motivation; English; classroom language; willingness to communicate; teacher presence; strategies;

    Sammanfattning : The goal of English language teaching is to encourage students to become proficient and confident users of the target language. Maximal use of the target language by both teachers and students in the classroom and outside it is one way to increase language confidence and fluency, according to Krashen’s acquisition learning theory where students are exposed to the target language and acquire it instead of learn it. LÄS MER