Sökning: "motivation studenter kvantitativ"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden motivation studenter kvantitativ.
1. ”Jag gjorde det inte för att jag tyckte det var roligt utan jag gjorde det bara för att jag quote on quote var tvingad” : En intervjustudie kring klassbakgrund och motivation i relation till universitetsstudier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats utforskar studenters perspektiv gällande deras beslutsprocesser, ambitioner och utbildningsupplevelser i förhållande till deras klassbakgrund och motivation. Studiens syfte är att utöka förståelsen för universitetsstudenters erfarenheter och tankesätt i samband med deras beslut att delta i högre utbildning, samt i valet av specifika studieområden och deras mål med sin akademiska utbildning. LÄS MER
2. Att leda till ökad motivation och prestation inom distansutbildning : En studie om hur studenter och lärare kan leda studenter till ökad studiemotivation och studieprestation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Syftet med studien var att bidra med ökade kunskaper om hur studenter kan leda sig själva och hur lärare kan leda studenter till ökad studiemotivation och studieprestation inom distansutbildningar. Lärare på universitet, personer inom företag och andra utbildningsverksamheter som använder distansutbildning kan ta del av studiens resultat gällande hur de kan leda till ökad studiemotivation och prestation, vilket kan bidra till mer framgångsrikt lärande för vare sig det är studenten eller medarbetaren. LÄS MER
3. Vad vill du bli när du blir stor? : En kvantitativ studie om faktorer bakom socionomstudenters studieval
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Denna kvantitativa studie har sitt fokus på faktorer som motiverar valet av att bli socionom. Individuella faktorer inkluderar studenternas bakgrund, intressen och tidigare erfarenheter, medan strukturella faktorer innefattar utbildningens utformning och arbetsmarknadens förutsättningar. LÄS MER
4. Motivationsklimat, upplevd förmåga, målorientering och nivå av tillfredsställelse hos RIG-elever : En kvantitativ studie på två basket riksidrottsgymnasium (RIG)
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilken typ av prestationsmål och motivationsklimat RIG-elever identifierar. Vidare ämnar studien undersöka samband mellan prestationsmål, motivationsklimat och upplevd förmåga samt samband mellan prestationsmål, motivationsklimat och tillfredsställelse hos RIG-elever. LÄS MER
5. Innovating the learning process in higher education throughthe integration of theory and practice in partnership with Industry and Students
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The VUCA (which stands for volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity) conditions have overshadowed the national and global higher education systems, and social and economic systems are increasingly becoming dependent on knowledge and innovations. There is a call for the global higher education systems to attain a new set of quality standards (Waller et al. LÄS MER