Sökning: "motivation till att utföra en fallstudie"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden motivation till att utföra en fallstudie.
1. ENGAGERANDE KOMMUNIKATION En fallstudie om asynkron och synkron kommunikation
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att söka svar på om de olika kommunikationstyperna, asynkron och synkron, kan bidra till studenternas upplevda och faktiska förståelse, deras engagemang samt att studenterna i förlängningen når godkänt resultat. Studien behandlar en distanskurs vid Örebro universitet som kombinerar de båda kommunikationsformerna. LÄS MER
2. Vad gör banken för att hållaångan uppe? : En fallstudie om hur Handelsbanken Linköping styr sittkontor på distans
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Banksektorn har en viktig funktion i dagens ekonomiska system, främst genom att erbjuda kapitalförsörjning vilket bidrar till ekonomisk tillväxt (Svenska bankföreningen, 2016). Konsekvensen av Corona pandemin har inneburit att flera företag och organisationer har tvingats stänga ner större delar av sina fysiska verksamheter, samt att anställda tvingats arbeta på distans. LÄS MER
3. Belöningssystem för arbetare : En fallstudie på ett industriföretag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Ett välkänt ekonomiskt styrmedel som används av företagsledare för att motivera anställda till att utföra prestationer som ligger i linje med företagets mål är belöningssystem. Belöningssystem fungerar olika i olika branscher och måste anpassas efter typ av verksamhet och anställda. LÄS MER
4. Strategi för hållbar utveckling på Åkerströms Björbo AB
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Den växande medvetenheten om behov av hållbar utveckling har väckt intresse hos små och medelstora företag att göra ändring i sin verksamhet. Syftet med rapporten är att undersöka hur ett medelstort företag är förberett med att upprätta ett hållbarhetsarbete med avseende på företagets nuläge, samt undersöka vilka fördelar arbetet med hållbar utveckling ger företaget. LÄS MER
5. ”Stick i stäv med värdeorden” : En kvalitativ fallstudie om internkommunikation kopplat till värdeord
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Det har under flera århundranden pågått en process där människors arbetsplikt har ersatts av en efterfrågan av balans, meningsfullhet och kvalitet för individen på arbetet. Denna förändring har motiverat organisationer att utveckla sitt arbetsgivarvarumärke, då ”starka varumärken får sin kraft inifrån” (Parment, Dyhre & Lutz, 2017, s. LÄS MER