Sökning: "motivational elements"

Visar resultat 11 - 15 av 70 uppsatser innehållade orden motivational elements.

  1. 11. Super Market Bros. : A qualitative study on gamification of sustainable grocery purchases

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Katy Gokal; Alexander Svensson; Simon Johansson; [2022]
    Nyckelord :gamification; grocery shopping; consumption; SDG 12; sustainability; sustainable consumption; retail;

    Sammanfattning : Background: Gamification is the application of game design elements in non-gameenvironments and is used to optimise experiences. Existing literaturedoes not explain which game design elements are applicable tosustainable grocery purchases or why. LÄS MER

  2. 12. "Vad händer sedan?" : En studie om narrativets motivationseffekt i seriösa spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Petter Ekedahl; Melanie Deuretzbacher; [2022]
    Nyckelord :Gamification; Narrative; Game-based learning; Motivation; Learning; Programming; Spelifiering; Narrative; Spelbaserat lärande; Motivation; Inlärning; Programmering;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker huruvida narrativet har en motivationsökande effekt i spelifierade läroapplikationer. Studien genomförs med en deduktiv ansats, med vissa inslag av en induktiv analysmetod, med syftet om att redogöra för narrativets påverkan på studenters motivationsnivå i seriösa spel. LÄS MER

  3. 13. Styrning av informationssäkerhet vid hemarbete : En fallstudie om styrning av informationssäkerhet i förhållande till hemarbete

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Patrik Palmgren; Per Schylström; [2021]
    Nyckelord :information security; information security governance; compliance; work from home; informationssäkerhet; informationssäkerhetsstyrning; efterlevnad; hemarbete;

    Sammanfattning : Under Covid-19-pandemin har organisationer med hjälp av digitaliseringen genomgått en omställning från kontorsarbete till hemarbete i en större utsträckning än tidigare. Förflyttningen av personal till hemmet och nya kommunikationskanaler har lett till en ökad hotbild gentemot organisationer och dess medarbetare som arbetar med känslig information. LÄS MER

  4. 14. VAD SOM ÄN KRÄVS! : En studie om drivkrafter hos blivande operatörer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Daniel Andersson; Pierre Södergren; [2021]
    Nyckelord :Drive; Grit; Hardiness; Motivation; Recruitment; Selection; Self-image; Special Forces; Static Dynamic mindset.; Drivkrafter; Grit; Ihärdighet; Motivation; Rekrytering; Självbild; Specialförband; Statiskt Dynamiskt mindset; Uttagningstest.;

    Sammanfattning : För att hantera den förändrade situationen i närområdet måste Försvarsmakten öka sin operativa förmåga och med det, även sin rekrytering. För specialförbanden har utebliven värnplikt inneburit en reducerad rekryteringsbas samtidigt som Försvarsmakten, för att öka sin operativa förmåga, bl.a. LÄS MER

  5. 15. Designing gamification to increase engagement for the software solution KLAR

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Nicoline Kjaer Helgstrand; [2021]
    Nyckelord :Gamification; Engagement; Octalysis; Iterative design; Usability evaluation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : With the increasing portfolio of options when looking for new mobile apps and web tools their is a need to excel. One of the possible solutions is to capture and hold on to the users by introducing gamification that motivates the user and gives them the opportunity to feel more engaged with a product. LÄS MER