Sökning: "motivational elements"

Visar resultat 16 - 20 av 70 uppsatser innehållade orden motivational elements.

  1. 16. Spelifiering av kulturarv : En kvalitativ studie om att skapa engagemang kring Sveriges kulturarv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Jadelius Emil; Svensson Rasmus; [2021]
    Nyckelord :Cultural heritage; Gamification; Fogg s Behavior Model FBM ; Location-based applications; User-Centered Design; Kulturarv; Spelifiering; Foggs beteendemodell FBM ; Platsbaserade applikationer; Användarcentrerad design;

    Sammanfattning : Introduktion: Besöksnäringen är en växande sektor i Sverige, där kulturarv utgör en central del för att förmå skapa attraktiva besöksmål. Trots detta finns det fortfarande många kulturarv som inte synliggörs och därmed förblir outnyttjade resurser för städer och landsbygd. LÄS MER

  2. 17. Styrningen i pandemins fotspår : En kvalitativ undersökning om Covid-19:s påverkan på styrningen i kunskapsintensiva tjänsteföretag

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Linette Amiryan; Jiota Eleftheriadou; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; knowledge-intensive business companies; management control; motivation; performance; teleworking; Covid-19; kunskapsintensiva tjänsteföretag; styrning; motivation; prestation; distansarbete;

    Sammanfattning : Title: Management control in the trace of the pandemic - A qualitative study of Covid-19's impact on management control in knowledge-intensive business services Authors: Linette Amiryan and Jiota Eleftheriadou Supervisor: Svjetlana Pantic Dragisic Background: Covid-19 erupted in 2020 and struck the world on many levels. One of the consequences is that the employees had to start working from home. LÄS MER

  3. 18. "A Carrot on a Stick" : A Qualitative Study on The Impact Gamification Has on Student Motivation and Language Accessibility in the Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Eugen Hellström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study investigates how student motivation is affected by gamification and whether gamification can make English as a subject more accessible for Swedish students learning English as a foreign language (EFL) or not. Data was gathered through interviews with five teachers and analyzed through a sociocultural perspective. LÄS MER

  4. 19. Motiverande element i seriösa kontext : En fallstudie för att utvärdera effekten av gamification

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Oscar Mångs; [2020]
    Nyckelord :Gamification; motivation; E-participation; Gamification; motivation; E-participation;

    Sammanfattning : I skapandet av en applikation är det viktigt att användarbasen ser ett värde i applikationen och upplever att det finns en motivation till att använda den. En vanlig strategi till att öka motivation är gamification. LÄS MER

  5. 20. Underlying motivational factors of farmers when acquiring arable land : a study in the region of Östergötland, Sweden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Emilia Kreutz; Ellinor Peterson; [2020]
    Nyckelord :farm business investment; laddering technique; means-end chain theory; ZMET;

    Sammanfattning : The area of arable land is decreasing every year as a result of expanding cities or road networks, a fact affecting the farmers’ business possibilities. The farms in Sweden are simultaneously getting fewer but larger in size, the higher survival rate among the larger farms indicating that growing means surviving. LÄS MER