Sökning: "motivational theories and models"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden motivational theories and models.
1. Hybridarbetets vara eller icke vara? : En kvalitativ fallstudie som belyser hur möjligheten till hybridarbete påverkar motivation och självupplevd produktivitet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Inledning: Till följd av Covid-19-pandemin har arbetsformen för statligt anställda tjänstemän i Sverige skiftat från arbete i en kontorsmiljö till det mer flexibla arbetssättet hybridarbete. Hybridarbete är definitionen av en blandning av både distansarbete och arbete på den ordinarie arbetsplatsen. LÄS MER
2. Studiemotivation : Elevers motivation till aktivt deltagande på idrott och hälsa
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Introduktion Motivation är en förutsättning för att elever ska prestera, delta och lära sig de kunskaper som utförs på idrottslektionerna. Som framtida lärare ska vi kunna motivera våra elever. Därmed behöver vi kännedom om vilka faktorer som påverkar elevernas motivation för att arbeta motivationsfrämjande på bästa möjliga sätt. LÄS MER
3. Underlying values and motivational factors of farmers : a study of Swedish farmers who use HVO in their productions
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The Swedish agriculture is yet to a large extent dependent on fossil fuels. In order to tackle climate change and attain the various environmental goals set by both public and private associations, there is an urgent need for the agricultural sector to transform to more sustainable production methods. LÄS MER
4. Motivationsfaktorer till val av träbyggnader : en jämförande fallstudie
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : I en tid när hållbarhetsarbete och miljöfrågor är aktuella är det även viktigt att bygga mer klimatsmart. Träbyggen anses vara mer miljövänliga eftersom de har lägre koldioxidutsläpp och primärenergianvändning än stål och betong. LÄS MER
5. “If everyone knew, no one would buy Fast Fashion.” : A study on how Swedish Slow Fashion companies promote themselves in order to sustain a competitive advantage.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Background: The globalisation of the fashion industry has allowed competition to increase and speed up the production. This has influenced supply chains to give up on ethical factors in order to push sales of cheap, Fast Fashion. LÄS MER