Sökning: "motivationsfaktorer generation y"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden motivationsfaktorer generation y.

  1. 1. Den föränderliga bilden av attraktivt arbete: En kvalitativ studie om Generation Y och Z : Hur organisationer kan arbeta för att behålla medarbetare i de yngre generationerna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alexandra Sörensen; Lovisa Edwall; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Attractive work; Attract and retain; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivational factors; Job embeddedness; Flexibility; Development; Leadership; Employer branding; Attraktivt arbete; Attrahera och behålla; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivationsfaktorer; Arbetstillfredsställelse; Flexibilitet; Utveckling; Ledarskap;

    Sammanfattning : Konkurrensen på arbetsmarknaden är idag hög och det blir allt viktigare för organisationer att vara attraktiva arbetsgivare för att kunna attrahera och behålla personal. De olika generationerna som idag är yrkesverksamma har enligt forskning olika förväntningar och idéer om vad som identifierar en attraktiv arbetsgivare. LÄS MER

  2. 2. Vad lockar Generation Y och Z till arbetet? : En kvalitativ studie om valet av arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emilia Östlund; Filippa Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Employer Branding; job search behavior; arbets- och organisationspsykologi; arbetsgivarvarumärke; Generation Y; Generation Z; motivation;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av de generationsskillnader som finns på arbetsmarknaden var syftet med studien att undersöka hur Generation Y söker arbete som anställd i en kommunal förvaltning i jämförelse med Generation Z. Studien genomfördes som en kvalitativ fallstudie och riktade in sig på en utvald svensk kommun. LÄS MER

  3. 3. Medarbetarmotivation i virtuella arbetsmiljöer : En studie från ett generationsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Nicole Bergman; Martina Sjöö; [2021]
    Nyckelord :Virtual teams; virtual leaders; virtual employees; leadership on distance; employee motivation on distance; baby boomers; generation X; generation Y; generation Z; remote work; motivation and amotivation; Virtuella team; virtuella ledare; virtuella medarbetare; ledarskap på distans; medarbetarmotivation på distans; baby boomers; generation X; generation Y; generation Z; distansarbete; motivation och amotivation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka motivation inom virtuella arbetsmiljöer. Vidaresyftar studien även till att jämföra skillnader mellan olika generationer gällande motivation ivirtuella arbetsmiljöer.Metod: I denna studie har en kvantitativ metod applicerats med hjälp av enwebbenkätundersökning. LÄS MER

  4. 4. E-handelns aktiva fyndjägare : En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Mimmi Lemrell; Sofie Wendt; [2021]
    Nyckelord :Millennials; Generation Y; Konsumtionsbeteende; E-handel; Internet; Motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Titel: E-handelns aktiva fyndjägare - En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  5. 5. Vad motiverar svenska ungdomars val vid köp av vin? : En kvantitativ undersökning om de viktigaste aspekterna vid valet av vin för Generation Y.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Dag Ehlin; Richard Tarschis; [2019]
    Nyckelord :Consumer behavior; motivational factors; purchasing process; wine consumption; Millennials; Sweden; Konsumentbeteende; motivationsfaktorer; köpprocess; vinkonsumtion; Generation Y; Sverige;

    Sammanfattning : Abstract Title: What motivates Swedish Millennials’ choices when buying wine?  Level: Bachelor thesis in Business Administration, final assignment.  Authors: Richard Tarschis and Dag Ehlin  Supervisor: Jonas Kågström  Date: 2018 – January  Aim: The purpose of this work is to analyze which driving forces affect the Swedish Millennials’ choices in the purchasing process of wine. LÄS MER