Sökning: "motivationsperspektiv"
Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade ordet motivationsperspektiv.
16. Upplevelsen av att spela videospel ur ett lärande-, utvecklings- och motivationsperspektiv
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
17. Journalist, javisst! En förändrad mediebransch ur ett motivationsperspektiv
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Given the turbulent situation in the Swedish media industry few researchers have turned towards the view of the situation from the perspective of the journalist who is in many ways under pressure. This study therefore aims to take this perspective by combining recent research in the media field with proven theories in the field of motivation. LÄS MER
18. Gymnasieelevers motivation till undervisningen i idrott och hälsa
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Syftet är att undersöka gymnasieelevers motivation till undervisningen i idrott och hälsa med hjälp av en kvantitativ enkätundersökning. Undersökningen gjordes i åtta klasser, både på studie- och yrkesförberedande program och på två olika skolor där eleverna läser idrott och hälsa 1. LÄS MER
19. "Alla är inte med" : Hur motivation påverkar elevers deltagande till idrott och hälsa på yrkesförberedande program
Kandidat-uppsats, Institutionen för idrottsvetenskap (ID); Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : Denna uppsats behandlar i första hand elever som är frånvarande från lektionerna i idrott och hälsa samt vilka anledningar de anger till att vara det. Vi har varit ute i sammanlagt sex klasser på yrkesförberedande program på två olika skolor där eleverna läser idrott och hälsa 1. LÄS MER
20. Skriftliga omdömen – Should I Stay Or Should I Go? : En textanalys om skriftliga omdömen i ämnet Idrott och Hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie är att presentera en fördjupad kunskap om de skriftliga omdömenas innehåll utifrån ett motivationsperspektiv. Studiens frågeställningar är hur väl skriftliga omdömena är konkretiserade utifrån kunskapskraven, hur förhåller sig skriftliga omdömen utifrån individens grundläggande psykologiska behov, samt finns det en eventuell möjlighet att utifrån individens grundläggande psykologiska behov utveckla skriftliga omdömen till det bättre? Studien tar även upp hur målstyrda skriftliga omdömena är, samt dess påverkan på elevens motivation enligt tidigare forskning och teoretisk förklaringar/modeller. LÄS MER