Sökning: "motivera och behålla medarbetare"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden motivera och behålla medarbetare.

  1. 1. Hur ett belöningssystem motiverar medarbetare och samverkar med andra styrverktyg i företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Hellekant; Laura Camacho Stjernlöf; [2023-03-29]
    Nyckelord :Belöningssystem; Motivation; Management Control Package; Mål; Prestation;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Styrning har blivit allt viktigare för att öka motivation hos de anställda och på så sätt både behålla och attrahera nya medarbetare. Belöningssystem är ett styrverktyg som används i organisationer med syfte att motivera medarbetare. LÄS MER

  2. 2. Guldklocka för trogen tjänst - ett minne blott? En fallstudie som studerar vilka motivationsfaktorer samt behov som uttalat beaktas och hur dessa praktiseras i realiteten inom ett callcenter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Ankarås; Oskar Zander; [2023-02-16]
    Nyckelord :motivationsfaktorer; behov; callcenter; personalomsättning; organisatoriskt hyckleri; löskoppling;

    Sammanfattning : Trenden att byta arbetsplats mer frekvent har ökat de senaste åren, och antas inte vända. Detta innebär stora utmaningar för organisationer, särskilt callcenters. LÄS MER

  3. 3. Bemöt 90-talister RÄTT för att behålla dem : En kvalitativ studie om 90-talisters förväntan på bemötandet vid anställning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Axelina Börjesson; Petronella Kjällman; [2023]
    Nyckelord :90s; induction; treatment; communication; organizations; recruitment; employment; workplace; 90-talister; induktion; bemötande; kommunikation; organisationer; rekrytering; anställning; arbetsplats;

    Sammanfattning : Arbetsmarknaden består idag av en mångfaldig arbetsstyrka som måste samverka för att organisationer ska nå framgång. 90-talisterna anses vara en annorlunda generation med andra värderingar och förväntningar än tidigare generationer och därmed även svåra att behålla på en arbetsplats. LÄS MER

  4. 4. Arbetsmotivation inom kommunala energibolag utifrån inre och yttre motivationsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ludvig Brandels; Anton Kannius; Christoffer Grip; [2023]
    Nyckelord :Work motivation; intrinsic motivation; extrinsic motivation; municipal energy companies; self-determination theory; Arbetsmotivation; inre motivation; yttre motivation; kommunala energibolag; self-determination theory;

    Sammanfattning : Bakgrund: Motivation anses spela en viktig faktor för organisationers framgång och varje arbetsgivare har en viktig roll i att motivera medarbetarna för att uppnå organisatoriska mål. Ledare inom organisationer bör därför sträva efter att maximera prestationer och arbetstillfredsställelse hos sina medarbetare för att uppnå organisatoriska mål. LÄS MER

  5. 5. Employer Branding inom familjeföretag i Skaraborg : En studie om hur stora och medelstora familjeföretag i Skaraborg arbetar med Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emilia Hagström; Emilia Åkesson; [2023]
    Nyckelord :Family business; Employer Branding; Employer Brand; Motivation; Recruitment; Familjeföretag; Employer Branding; Arbetsgivarvarumärke; Motivation; Rekrytering;

    Sammanfattning : Familjeföretag kan arbeta med Employer Branding genom de fördelar det innebär att vara ett familjeföretag, bl.a. genom deras unika historia och familjens engagemang i företaget. LÄS MER