Sökning: "motivera sin personal"

Visar resultat 1 - 5 av 108 uppsatser innehållade orden motivera sin personal.

  1. 1. Att behålla nödvändig kompetens inom företaget

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Korsgren; Viktor Svensson; [2019-06-25]
    Nyckelord :Tillväxtföretag; Mjukvaruutvecklare; Motivation; Intern marknadsföring; Strategic narratives;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är personalen ett företags viktigaste resurs. Men hur ska mindretillväxtföretag kunna konkurrera, om samma kompetens, med stora bolags oändliga resursernär efterfrågan på kompetenta mjukvaruutvecklare ökar?Det finns olika sätt att konkurrera där ett är att lyckas behålla sina nuvarande anställda i syfteatt säkerställa innehavande av nödvändig kompetens inom företaget. LÄS MER

  2. 2. Ska jag stanna kvar eller lämna? - En studie om hur dagligvarukedjan Willys AB arbetar med att motivera och behålla sin personal

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Öhman; Kaotar Khatouri; [2019-05-07]
    Nyckelord :Motivation; personalomsättning; medarbetare; chef;

    Sammanfattning : En arbetsplats som inte ses som motiverande nog för en individ, kan leda till att individen frivilligt lämnar arbetsplatsen. Trenden att byta arbete medför ett högre krav på arbetsgivaren att attrahera, motivera och behålla personalen. LÄS MER

  3. 3. Mänskliga faktorer i startups. En kvalitativ studie om vad ledare och medarbetare kan göra för att främja motivationen på en startup

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Lindell; Rawaz Salh; [2019-05-07]
    Nyckelord :startups; motivation; medarbetare; ledare; kompetens; samhörighet; självständighet; möjligheten till befordran;

    Sammanfattning : I denna studie identifieras och beskrivs huruvida ledaren kan motivera sina anställda och hurdet upplevs av medarbetaren. Bakgrunden till studien och problemformuleringen baseras påatt startups nio av tio fall går i konkurs och att den kritiska punkten ofta hamnar på deanställda, förutsatt att företaget har anställda. LÄS MER

  4. 4. Etisk grön marknadskommunikation - ett nutida företags väg till framgång

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Louise Carlsson; Lisa Lindfors; [2019]
    Nyckelord :etisk grön marknadsföring; etisk grön marknadskommunikation; etisk grön konsumtion; symbolisk marknadskommunikation; identitetsskapande; retorik ethical green marketing; ethical green consumption; symbolic marketing communications; identity; rhetoric; Social Sciences;

    Sammanfattning : Etisk grön marknadsföring har blivit en allt viktigare kommunikationsstrategi för företag och varumärken att implementera efter att fler konsumenter har börjat bry sig om etiska och gröna frågor. Samtidigt är det av vikt för varumärken att få konsumenter att vilja bli förknippade med just det egna varumärket i den konkurrenskraftiga marknad som existerar i dag. LÄS MER

  5. 5. Trafikljus räddar liv, hade grönt ljus för eget bruk av narkotika gjort detsamma?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Anton Ramazanzadeh Darabad; [2019]
    Nyckelord :straffrätt; legalisering av narkotika för eget bruk; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Denna uppsats beskriver den svenska narkotikastraffrätten med särskilt fokus på det egna bruket i en historisk kontext genom att sätta lagstiftningsarbetet i den politiska och kulturella verklighet som var närvarande vid lagstiftningen. Beskrivningen sker främst kronologiskt med fokus på olika politiska viljor som var med och formade narkotikalagstiftningen i Sverige. LÄS MER