Sökning: "motiverade användare."

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden motiverade användare..

  1. 1. Att arbeta effektivt eller att effektivt undvika arbetet - En kvalitativ studie om oengagerad personal på Flashback Forum

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Monika Katinic; Ida Beckman; Nilay Junuzovski; [2023]
    Nyckelord :Arbetsundvikande; engagemang; motivation; tomt arbete; Business and Economics;

    Sammanfattning : Handledare: Anna Stevenson Nyckelord: Arbetsundvikande, engagemang, motivation, tomt arbete Frågeställning: Hur rättfärdigas arbetsundvikande av arbetstagare? Syfte: Syftet med studien är att, på forumet Flashback, undersöka hur arbetsundvikande rättfärdigas av arbetstagare. Teoretiskt perspektiv: Teorikapitlet behandlar tidigare forskning inom engagemang, motivation samt arbetsundvikande på arbetsplatsen och redogör för påverkan av dessa faktorer på arbetsplatsen och anställda. LÄS MER

  2. 2. Träningsapplikationer med Gamification : En studie om hur människor påverkas av Gamification i samband med träningsapplikationer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Atlantik Hajredini; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur användare påverkas vid användning avträningsapplikationer med Gamification. För att precisera vad som ska undersökas har studiendelats in i tre undersökningsfrågor: Vad är det i träningsapplikationen med gamification sommotiverar användare? Om det finns några spelmekanismer som ger negativ effekt påmotivationen, i sådana fall, vilka och varför? Gamification har till syfte att motiveraanvändaren, ibland kan motivationen bli för stark och därför är sista undersökningsfrågan omträningsapplikationen sätter press på användaren. LÄS MER

  3. 3. Ett gränssnitt för en lättare användning : En kvalitativ studie om en mobilspårningsapplikations gränssnitt och vilka element som behöver utvecklas

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Joakim Olin; Bryan Wahlgren; [2022]
    Nyckelord :Foggs behavior model FBM ; Triggers; Ability; GPS tracking application; Interface; Foggs beteendemodell FBM ; Triggers; Förmåga; GPS-spårningsapplikation; Gränssnitt;

    Sammanfattning : I takt med att ägandet av smartphones ökat samt att tekniken utvecklats så har det blivit allt mer förekommande med spårning av GPS-enheter. Användningen innefattar flera områden som exempelvis berör spårning av djur, fordon och människor. LÄS MER

  4. 4. Gamification inom vården : att använda spel för lärande

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatik

    Författare :Johanna Tjus; Pontus Thompson; [2021]
    Nyckelord :Gamification; healthcare; learning; SIP; Gamification; vård; lärande; SIP;

    Sammanfattning : This study explores a learning tool that uses gamification. Gamification refers to the act of using game elements for a process that is not typically related to gaming, for the purpose to enhance engagement and motivation of the user. LÄS MER

  5. 5. Applying Gamification to a Mobile Application to Motivate Children to Learn Math

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emma Johansson; [2021]
    Nyckelord :Technology-Enhanced Learning TEL ; Education; Gamification; Mobile Applications; Mathematics; Case Study; Conceptual Design.;

    Sammanfattning : Understanding math is an important part of school, yet it is a common source of anxiety as many children find the subject difficult to grasp. One approach to encourage children to learn math is to implement game elements (gamification) in technology-enhanced learning (TEL) systems. LÄS MER