Sökning: "motivering personal"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden motivering personal.

  1. 1. Fysisk aktivitet på recept hos vårdcentraler i Region Uppsala. : En enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsa

    Författare :Annie Jansson; Elisabeth Wangberg; [2023]
    Nyckelord :Hälsa; FaR; Fysisk aktivitet på recept; förebyggande hälsoarbete;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie var att undersöka i vilken omfattning fysisk aktivitet på recept används inom Region Uppsala samt undersöka om det finns ett intresse till att förskriva FaR och vad som eventuellt påverkar detta intresse. Metod Urvalet i denna undersökning var legitimerad personal i Uppsala län med förskrivningsrätt av FaR på hälso- och vårdcentraler. LÄS MER

  2. 2. Återkopplingens betydelse för person och organisation i rekryteringsprocesser

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emelie Waxin; Moa Lindholm; [2023]
    Nyckelord :rekrytering; återkoppling; motivering; employer branding; motivation;

    Sammanfattning : Till följd av den demografiska utvecklingen minskar andelen personer i arbetsför ålder samtidigt som behoven av personal inom bland annat vård och omsorg ökar. Konsekvensen blir allt större krav på en välfungerande välfärd vilket medför stora utmaningar inom kompetensförsörjning. LÄS MER

  3. 3. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hlbin Faisal Abdulla; Walid Abdulkadir; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  ·       Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? ·       På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? ·       Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring?   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER

  4. 4. Kvinnors upplevelser av vårdpersonalens bemötande angående våld i nära relationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Adine Degent; Matilda Leidö Høidahl; [2022]
    Nyckelord :Intimate Partner Violence; experiences; women; advice; healthcare providers; Våld i nära relationer; bemötande; kvinnor; åtgärder; vårdpersonal;

    Sammanfattning : Introduktion: Kvinnor utsatta för våld i nära relationer [VNR]söker ofta sjukvård, detta ger vårdpersonal en unik möjlighet och ett stort ansvar att fånga upp och hjälpa dem. Därför är det väsentligt att beskriva kvinnors upplevelser av vården och identifiera önskat bemötande. LÄS MER

  5. 5. Användning av privata E-legitimationer inom kommunal verksamhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Karl Bernhardsson; [2021]
    Nyckelord :Private e-identificatioin; Mobile BankID; Two factor authentication; municipal operations; Privata e-legitimationer; Mobilt BankID; Tvåfaktorautentisering; kommunal verksamhet;

    Sammanfattning : Sverige har legat i framkant med elektronisk identifikation speciellt med BankID som hade cirka 8 miljoner användare 2019. Eftersom BankID är så pass vanligt och uppfyller en god säkerhet, använder vissa kommuner det för deras verksamheter. LÄS MER