Sökning: "motorcycle design"
Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade orden motorcycle design.
6. FLUX : Rethinking two-wheel mobility
Master-uppsats, Umeå universitet/Designhögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : This project has investigated how to reshape two-wheel mobility in a more functional driven way, without losing the thrill of riding a motorcycle. The intitial cue was offered by the current rise of electric powertrains in the market. LÄS MER
7. Incumbent Brand on Purchase Intention of Disruptive Innovations: A Study on the Effects of Brand Image and Sub-Brand Strategy for Electric Motorcycles
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to investigate the relationship between the brand image of an incumbent manufacturer and the purchase intention for a brand extension characterized by a disruptive innovation, and to assess the effects of a sub-brand strategy. This study involves inferential survey research with a conclusive and descriptive nature. LÄS MER
8. Additive Manufacturing Applications for Suspension Systems : Part selection, concept development, and design
Master-uppsats, Linköpings universitet/Produktrealisering; Linköpings universitet/MaskinkonstruktionSammanfattning : This project was conducted as a case study at Öhlins Racing AB, a manufacturer of suspension systems for automotive applications. Öhlins usually manufacture their components by traditional methods such as forging, casting, and machining. LÄS MER
9. "Vi säljer upplevelser" : En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel ”Vi säljer upplevelser” - En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi Nyckelord Omnikanalstrategi, säsongsförsäljning, upplevelseekonomi, motorcykelbransch, touchpoints, CEM, CRM Forskningsfråga På vilka sätt kan motorcykelbranschen med säsongsbetonad försäljning använda sig av en omnikanalstrategi för att stärka sitt varumärke och skapa erbjudanden genom hela året? Syfte Syftet med studien är att öka kunskapen om hur MC-branschen kan använda en omnikanalstrategi som hjälper motorcykelåterförsäljare att stärka sitt varumärke och öka försäljningen och sina erbjudanden under hela året oberoende av säsong. Metod Studien har använt en kvalitativ forskningsstrategi med ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER
10. Analys av axelöverfall för framgaffel på motorcyklar
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : Axelöverfall på en motorcykel belastas med en statisk last under förspänning och av en dynamisk last under körning. Spänningar på framaxeln undersöks i fyra olika axelöverfall med finita elementmetoden. LÄS MER