Sökning: "motsägelse"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade ordet motsägelse.
1. Äldres användning och upplevelse av 1177.se : En kvalitativ analys
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Regeringen är skyldig att framställa och tillhandahålla allmänna tjänster till alla medborgare oberoende av åldersgrupp, etnicitet och kön. Regeringen har som ambition att digitalisera offentliga sektorer för att skapa en mer lättillgänglig och effektiv service, med målet att skapa en enklare vardag för medborgare. LÄS MER
2. Barns användande av pekplattor som diskursiv praktik : En diskursanalytisk studie av policydokument relaterade till barns användande av digitala verktyg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Digitalisering och barns användande av pekplattor är ett omdebatterat ämne med en lång rad infallsvinklar och riktlinjer som vänder sig till såväl vårdnadshavare som professioner inriktade på barn. Till studiens problembakgrund är World Health Organisations publicering av ett dokument med riktlinjer om bland annat barns skärmanvändning, ett dokument som skapar ett spänningsfält och en motsägelse både i relation till vad tidigare forskning kommit fram till samt riktlinjer som den svenska Rikshandboken i barnhälsovård för professionen respektive förskolans läroplan anger. LÄS MER
3. Detta är Istanbul, precis här!
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Problemområdet behandlar myt om turkiskhet i reklamfilmen Burasi Istanbul, tam burasi(2022) och analyseras ur ett kulturellt perspektiv. Denna reklamfilm analyseras med hänsyn till ljudaspekten och följande frågeställning besvaras: Hur uttrycks myt om turkiskhet i reklamfilmen This is Istanbul, right here med fokus på ljudaspekten? Metoden består av kvalitativ analys och litteraturstudier. LÄS MER
4. Staying Exclusively Connected : A qualitative study on how the modern luxury consumer experience luxury brands in a social media environment
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The purpose of this thesis was to study how the modern luxury consumer, Generation Z, experiences luxury brands in a social media environment. The theoretical framework presents previous research that has been on the topics of luxury brands, Gen Z, social media and consumer experience. LÄS MER
5. Effektivare informationsflöden med Lean information management
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Information management is important for organizations since it constitutes the foundation for leading and organizing companies. Sharing information has for a long time been considered as a critical activity in supply chains. LÄS MER