Sökning: "mottagarperspektiv"
Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade ordet mottagarperspektiv.
1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER
2. “De tror att jag hänger med kriminella, att jag är farlig, fast egentligen är det tvärtom ”. En kvalitativ studie om hur mediebevakningen på Göteborgs förorter påverkar identitetsskapandet hos ungdomar boende i områdena
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to examine how youth residing in the suburbs of Gothenburg perceive the media portrayal of their residential areas and how this representation influences their self-image and identity. To address the study's objectives, three research questions have been formulated to gain a deeper understanding of the subject: 1. LÄS MER
3. Hållbarhetsstyrning - från strategi till praktik : En fallstudie om ett företags styrning av hållbarhetsstrategin och styrningens genomslag hos mottagarna i praktiken
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det finns flera incitament för företag att implementera en hållbarhetsstrategi. Styrning är ett verktyg för att implementera en strategi, då styrning kan förvandla intentioner till handlingar i praktiken. LÄS MER
4. “Att kavla upp för solidaritet” - En kvalitativ studie om risk- och hälsokommunikation ur ett mottagarperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att utifrån ett kommunikationsperspektiv undersöka motivation och ansvar i relation till vaccination. Metod: Kvalitativa fokusgruppsintervjuer. Material: Tre fokusgrupper om 3-4 deltagare. LÄS MER
5. Tidiga varningssignaler att ett IT-projekt kan komma att misslyckas : En intervjustudie ur mottagarperspektiv i offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I en alltmer digital värld där IT genomsyrar de flesta verksamheter blir även IT-projekten fler. För att följa den digitala utvecklingen som sker i en allt högre takt måste organisationer hela tiden utvecklas för att inte hamna på efterkälken i digitaliseringens tid. LÄS MER