Sökning: "mouth-to-mouth"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet mouth-to-mouth.
1. The effects of eWOM on companies : A qualitative study about how companies get affected by the eWOW spread by consumers
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Abstract The rapid technological developments have changed how companies market themselves and how consumers search for information. Furthermore, the internet provides companies with a variety of channels to share information and products. LÄS MER
2. Imageskapande och marknadsföringskommunikation : En deskriptiv studie om Örebro Bostäders arbete i Vivalla och Markbacken
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : Slutsatsen efter genomfört arbetet är att Örebro Bostäder AB bland annat har en önskvärd image av Vivalla som ett område med en unik och personlig omgivning med mindre individuella bostadsområden där det finns något för alla smaker. I Markbacken vill Öbo behålla och förstärka en image av variation, där allt från barnfamiljer till den som söker ett lite mer exklusivt boende skall lockas. LÄS MER
3. Syns inte, finns inte : om marknadsföring på några skolbibliotek
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The purpose of this Master’s thesis is to discuss marketing as it applies to some school libraries. Today’s marketing is about relations. It involves the establishment, maintenance and development of relations with users, non-users and other library related relationships. LÄS MER
4. The viral makes you aware : how is brand association affected by viral marketing through individual networks
Kandidat-uppsats, Sektionen för Hälsa och SamhälleSammanfattning : Nowadays the internet has become more and more important in today’s technology addicted society. Consumers of today use the internet as a tool to communicate, do shopping and search for information. LÄS MER
5. Skrädderiverkstan : En kvantitativ undersökning om hur ett litet hantverksföretag kan stärka sitt varumärke
Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomiSammanfattning : This study is about Skrädderiverkstan, a small tailoring company in Gothenburg. The study examines how this company can create a stronger brand for themselves in Gothenburg and how they can attract more customers but still keep the regulare ones. LÄS MER