Sökning: "movement-based methods"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden movement-based methods.

  1. 1. Weapons of Microcontroller Destruction : Tangible Playthings for Roleplaying in Dungeons & Dragons

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Max Angenius; [2023]
    Nyckelord :Tangble and embodied interaction; Play; Roleplaying; Dungeons Dragons;

    Sammanfattning : This project aims to explore how interactive tangible playthings can be designed to enhance the roleplaying aspect of Dungeons & Dragons. Further, the project juxtaposed D&D and interaction design as practices to examine if D&D can contribute to interaction design. LÄS MER

  2. 2. ”Sitter det i kroppen, så sitter det i huvudet” : En kvalitativ studie om hur fem lärare beskriver att de arbetar med rörelseintegrerad engelskundervisning i årskurs 4–6.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Fredriksson Elin; [2022]
    Nyckelord :embodied learning; embodied cognition; the English subject; movement-based methods; grades 4-6; förkroppsligat lärande; förkroppsligad kognition; engelskämnet; rörelseintegrerade arbetssätt; årskurs 4–6;

    Sammanfattning : Skolan ska eftersträva att alla elever erfar daglig fysisk aktivitet under hela skoldagen, vilket ställer krav på samtliga lärare inom skolans verksamhet. Syftet med studien är därför att bidra med kunskap om vilka olika arbetssätt och uppfattningar lärare har om rörelseintegrerad undervisning i engelskämnet, samt vilka resultat de uppfattar sig uppnå med metoden. LÄS MER

  3. 3. Rörelseintegrerad engelskundervisning : En litteraturstudie om rörelseintegrerade arbetsformer och dess påverkan på elevers språkkunskaper i årskurs F-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elin Fredriksson; Olivia Ingvarsson; [2021]
    Nyckelord :rörelse; rörelseintegrerade arbetsformer; förkroppsligat lärande; engelskämnet; årskurs F-6;

    Sammanfattning : Elever ska i grundskolan uppleva fysisk aktivitet och rörelse under hela skoldagen. Detta ställer krav på samtliga pedagoger inom skolans verksamhet och inte endast på lärare inom idrottsämnet. LÄS MER

  4. 4. Bilderbokens text- och bildrelation från ett läsförståelseperspektiv : En litteraturstudie om hur relationen mellan text och bild i bilderboken påverkar läsförståelsen hos elever i årskurs 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Andersson Matilda; Henningsson Stina; [2021]
    Nyckelord :läsförståelse; bilderbok; lärarensroll;

    Sammanfattning : Bilderböcker som elever möter idag i sin undervisning innehåller text- och bildrelationer med varierande komplexitet. Syftet med den här litteraturstudien var att undersöka vad forskning säger om relationen mellan text och bild, kopplat till elevers läsförståelse i årskurserna F–3 och lärarens roll. LÄS MER

  5. 5. Designing for Stimulating Social Interaction in Outdoor Gym

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Xiwen Zhang; [2020]
    Nyckelord :Social interaction; outdoor gym; movement-based interaction;

    Sammanfattning : In the world where the Internet has nearly linked people in every corner, for some people, the nearby places seem to disappear. It might also lead to the alienation of friends and neighbours. LÄS MER