Sökning: "msc marketing"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden msc marketing.

  1. 1. Varför certifieringar? En marknadsföringsmässig undersökning kring syftet med certifieringar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Hägg; Oscar Gustavsson; Emma Barnell; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR-work; KRAV; MSC Greenwashing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Corporate social responsibility, also known as CSR, is the responsibility companies have regarding its societal impact within the area in which they operate. Companies often choose to market their social responsibility which results in increased consumer loyalty and thus an increased competitive advantage. LÄS MER

  2. 2. Laws of attraction: Personality, trust and affect in corporate images

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Elias Lindskog; Ralph Segervik; [2014]
    Nyckelord :corporate identity; brand personality; brand trust; brand affect; employer branding;

    Sammanfattning : With steadily increasing competition on the talent acquisition market and a contemporary normative surge of management control in organizations, still recruitment practices are based on easily measurable methods of selection. In the light of this background, attitudes to future employers based on communicated corporate identities are examined. LÄS MER

  3. 3. A Study of Factors That Influence Green Purchase

    Master-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Muhammad Arif Khan; Sandra Larsson; [2012]
    Nyckelord :Purchase decision; Green marketing; Eco-labeling; Shelf space; Eco-motivation; Eco-knowledge; Gender; Price; Peer influence;

    Sammanfattning : Title: “A Study of Factors That Affect Green Purchase”   Due to the environmental issues, green products have got more attention during the latest years and the availability of such products is increasing in many food stores. The appearance of eco-label assists the consumers in the store to buy eco-friendly products which are less harmful to the environment. LÄS MER

  4. 4. Att använda omvärldsanalys för att identifiera efterfrågan och behov av miljöteknik : en metodstudie

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekologi

    Författare :Maria Jalvemo; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport är resultatet av ett examensarbete omfattande 20 poäng på Industriell Ekologi på KTH, Stockholm. Examensarbetet utförs som en del i projektet Omvärldsanalys för att identifiera och sprida kunskap om efterfrågan av miljöanpassade varor, tjänster och system på IVL Svenska Miljöinstitutet AB. LÄS MER

  5. 5. Hur uppfattas pcSKOG AB och pcSKOG-gård av privata skogsägare? : en undersökning av en programvara för privatskogsbruket

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Peter Svedberg; [2003]
    Nyckelord :programvara; skogstillståndet; skötselåtgärder; avverkning; privatskogsbruk;

    Sammanfattning : pcSKOG-gård is a computerised manager plan for private forest owners, developed by the pcSKOG AB. The program is based on forest stand data, joined with a map of the forest and GIS-applications. The purpose is to offer a program for private forest owners managing the forest and with the possibility of updating the actual status of the forest. LÄS MER