Sökning: "multi identitet"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden multi identitet.

  1. 1. Unraveling Paradoxical Tensions in Digital Servitization Ecosystems : A case study in the mining industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Johannes Åström; Jakob Karlelid; [2024]
    Nyckelord :Digital servitization; Ecosystem; Paradoxes; Tensions; Digital tjänstefiering; Ekosystem; Paradoxer; Spänningar;

    Sammanfattning : Purpose - This study aims to understand what paradoxical tensions arise within an ecosystem when companies collectively pursue digital servitization and how these tensions impact value co-creation. Method -  The study is an explorative single-case study based on the mining industry in Sweden and involves respondents from industry-leading organizations. LÄS MER

  2. 2. Value Sensitive Future of Persuasive Technology in Retail : Multi-Stakeholder Approach

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Dominika Grossova; [2023]
    Nyckelord :persuasive technology; value sensitive design; ethics in HCI; multi-stakeholder appraoch; artificial intelligence; retail; övertygande teknologi; värdekänslig design; etik i HCI; flerpartsperspektiv; artificiell intelligens; detaljhandel;

    Sammanfattning : Persuasive technology is becoming increasingly prevalent in the retail industry, often to influence customer behaviours and increase sales. This study explores multi-stakeholder perspectives on the values, ethical considerations, and possible risks associated with the implementation of such persuasive technologies. LÄS MER

  3. 3. Privacy Enhancing Data Reporting System For Participatory Sensing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tomasz Jakub Czajęcki; [2022]
    Nyckelord :Participatory sensing; data aggregation; MPC; Bluetooth;

    Sammanfattning : Privacy is a crucial aspect of any system involving user-supplied data. There exist multiple approaches to protecting the identity and secrecy of users in data submission systems. In this thesis, I consider the case of privacy-enhancing of data reporting in Participatory Sensing systems. LÄS MER

  4. 4. Religionsundervisning i grundskolan i ett mångreligiöst samt mångkulturellt klassrum

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Moa Silvborg; Madeleine El-Dakkak; [2022]
    Nyckelord :Likvärdighet; grundskola; religionsundervisning; religiös; sekulär; multireligiöst; mångkulturellt; inkludering; religionslitteracy.;

    Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att besvara frågeställningen : ● Vilka didaktiska val är att föredra i ett mångkulturellt samt mångreligiöst klassrum för att motverka de svårigheter och problematik som finns inom religionsundervisningen? Kunskapsöversikten är riktad till blivande och verksamma lärare då den arbetar mot en större kunskap som pedagog för att motverka konflikter och osäkerhet i relation till religionsundervisningen i ett mångreligiöst klassrum. Vi har sökt efter våra sökord på både engelska och svenska via olika databaser tagit fram relevant forskning och därtill viktiga avhandlingar och böcker. LÄS MER

  5. 5. Marknadsförings (o)förmåga att bidra till konsumtion av grönt mode : En studie om hur modeföretags gröna marknadsföring påverkar gapet mellan unga konsumenters attityder till grönt mode och deras faktiska köpintentioner.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katarina Tronêt; Emma Jönsson; [2022]
    Nyckelord :social media marketing; attitude-behavior gap; green fashion; consumer behavior; greenwashing; grön marknadsföring; klädindustrin; det gröna gapet; konsumentbeteende; grönmattning;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how green marketing can bridge the gap between young consumers' attitudes towards green fashion and their actual purchase intentions. In order to identify and gain an understanding of the factors that influence the effect of green marketing, a multi-research method is used (a combination of qualitative and quantitative methods). LÄS MER