Sökning: "multi-channel sales"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden multi-channel sales.

  1. 1. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  2. 2. Påverkan av externa händelser på försäljningskanaler inom detaljhandeln : En kvalitativ studie om hur externa händelser påverkar arbetet med försäljningskanaler inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mihajlo Kvocka; Alexander Becic; [2021]
    Nyckelord :Retail; Covid-19; retail apocalypse; multichannel strategies; Detaljhandeln; Covid-19; butiksdöden; flerkanalsstrategier;

    Sammanfattning : Butiksdöden och Covid-19 har båda ändrat förutsättningarna för hur detaljhandelsföretag behöver tänka kring sina fysiska butiker för att hålla sig konkurrenskraftiga. Det har börjat ske att konsumenter köper allt mer online och med den globala epidemin så innebär det att strategierna som fungerade tidigare möjligen inte längre gör det. LÄS MER

  3. 3. Nya försäljningskanalers framväxt inom klädhandeln : En utforskande studie inom klädhandeln

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Axel Ekros; Gustaf Utbult; [2020]
    Nyckelord :Buying behaviour; fashion retail; retail; trends; Köpbeteende; klädhandel; detaljhandel; trender;

    Sammanfattning : Syfte – Studiens syfte är “Studera dagens köpkanaler för att möta nya trender inom detaljhandeln.”. För att besvara denna studies syfte har tre frågeställningar formulerats:  1.       Hur är dagens köpbeteende idag? 2. LÄS MER

  4. 4. Brand image in multi-channel fashion companies

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sofia Kleist; Linnéa Lindstedt; [2020]
    Nyckelord :branding; brand image; multi-channel; store image; website image; fashion;

    Sammanfattning : Branding has become increasingly important in order to distinguish a brand from numerous competitors in the fashion industry. An effective way to differentiate the brand from others has shown to be through the brand image, which is why managers should work on sustaining a positive brand image. LÄS MER

  5. 5. Amazon - hot eller möjlighet?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Clara Kvist; Axel Skytting; [2019]
    Nyckelord :Amazon; Sales channel; Multi-channel; E-commerce; Marketplace;

    Sammanfattning : Consumer buying behavior is rapidly evolving, new digital trends arise and convenience is more important than ever. The time frame for delivery is decreasing and the customer experience must be seamless. E-commerce companies are using digital marketplaces in order to reach new customers and meet the increased expectations. LÄS MER