Sökning: "multicultural education"

Visar resultat 11 - 15 av 264 uppsatser innehållade orden multicultural education.

  1. 11. Preparing Teachers for Inclusion in a Homogeneous Society : A Case Study of a Czech Univesity's Approach to Inclusive Education

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Katarzyna Twarog; [2023]
    Nyckelord :Inclusion; Multiculturalism; Multicultural Education; social justice approach; culture;

    Sammanfattning : Inclusive education is a broad topic which includes research in the areas of race, ethnicity, culture, gender, language, religion and ability. Since the end of the Second World War it has become an important concept discussed internationally in both policy and research. LÄS MER

  2. 12. “You can’t construct the mood alone” : Three Brazilian music teachers on teaching in Swedish highereducation.

    Master-uppsats, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Louise Belchior; [2023]
    Nyckelord :Cross-cultural music-making; Brazilian music; immersion studies; cultural competence; insider teacher; higher education; contextual teaching;

    Sammanfattning : This thesis looks into cross-cultural music-making in higher education byexploring the plausible outcomes of the teaching of three Brazilian music teachers thatcame to a Swedish university to teach Brazilian music to Swedish students in theLinnaeus-Palme exchange project between the said university and a Brazilian universityin the 2010s. Through interviews the three Brazilian music teachers have given theirview of the teaching that took place, what they taught and why, and what methods theywere using. LÄS MER

  3. 13. Abrahamitiska religioner i svenska läromedel, 1994-2020 : Hur religionerna skildras gentemot varandra

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Jens Köhler; Drilon Istrefi; [2023]
    Nyckelord :School; Education; Inclusion; Religion; Religions; Belief; Background; Equality; Multicultural; Diverse; Classroom; Abrahamic; High School.; Skola; Utbildning; Inkludering; Religion; Religioner; Trosuppfattning; Bakgrund; Likvärdighet; Mångkultur; Diversifierat; Klassrum; Abrahamitiska; Högstadie.;

    Sammanfattning : I svenska läromedel för religionskunskap på högstadienivå är det vanligt att de “abrahamitiska religionerna” behandlas för att ge eleverna en ökad förståelse för religiös mångfald och främja interreligiös tolerans. Tyvärr finns det dock tendenser där islam och judendom framställs som "den andre" i förhållande till kristendomen. LÄS MER

  4. 14. De skilda upplevelserna av icke-konfessionalitet : Lärares perspektiv på icke-konfessionalitet i utbildningen i svenska kommunala grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Malin Magnusson; Deseré Lindelöv; [2023]
    Nyckelord :Non-confessional; non-religious; confessional; freedom of religion; study of religions; multicultural; primary school; Icke-konfessionell; icke-religiös; konfessionell; religionsfrihet; religionskunskap; mångkulturell; grundskola;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare ser på konfessionalitet i utbildningen i svensk kommunal grundskola samt hur de tolkar det som står i skollagen med en icke-konfessionell skola. Med utgångspunkt i skolans styrdokument och forskning om icke-konfessionalitet, har vi utformat frågeformulär som aktiva lärare på grundskolan svarat på för att få fram empirin. LÄS MER

  5. 15. Förskollärares erfarenheter av och idéer om undervisning i barngrupper med språklig mångfald : En jämförelse av skillnader och likheter i arbetssätt i förhållande till barngruppens språkliga sammansättning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Josefine Forslund; [2023]
    Nyckelord :Diversity; multilingualism; teaching; preschool; preschool teachers.; Mångfald; flerspråkighet; undervisning; förskola; förskollärare.;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to, through a comparison between preschool teachers' experiences of and ideas about teaching in groups of children with linguistic diversity, contribute with knowledge about differences and similarities in working methods. The study is based on a digital survey that was sent out to several Facebook-groups. LÄS MER