Sökning: "multikanal"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet multikanal.

  1. 1. Online Secondary Path Modelling for Spatial Active Noise Control with Arbitrarily Spaced Arrays

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jesper Brunnström; [2021]
    Nyckelord :Active noise control; Secondary path modelling; Spatial; Adaptive filter; Multichannel; Least mean squares; Aktiv brusreducering; Sekundärvägsmodellering; Spatial; Adaptiv Filtrering; Multikanal; Minsta kvadratmetoden;

    Sammanfattning : In this work we explore online secondary path modelling (SPM) in the context of spatial active noise control (ANC). Specifically, we are interested in the reduction of broadband noise over a three-dimensional region, without restrictions on microphone and loudspeaker array placement. LÄS MER

  2. 2. Beslutsfattande vid övergången till multikanal företag : En kvalitativ studie om resonemanget inför beslutet att anskaffa e-handel

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Conny Andersson; Victoria Jörgensen; [2020]
    Nyckelord :Beslutsteori; rationellt beslutsfattande; begränsat rationellt beslutsfattande; resursbaserat synsätt; marknadsbaserat synsätt; små företag; multikanal företag; e-handel;

    Sammanfattning : Omvärlden förändras allt snabbare på grund av den ökade globaliseringen som råder, detta har lett till att organisationer ofta verkar på dynamiska och instabila marknader. Företag behöver därför alltmer anpassa sig efter utvecklingen som sker, vilket innebär att de ställs inför komplexa och omfattande beslut som är avgörande för dess fortsatta existens. LÄS MER

  3. 3. Digital kundupplevelse : En kvalitativ studie om hur business-to-business företag åstadkommer kundupplevelser i digitala kanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Martinsson; Anette Örjegren; [2020]
    Nyckelord :Kundupplevelser; Användarupplevelser; Digitala upplevelser; kundresa; Digitalisering; Digital marknadsföring; Marknadsföring; Kundfokus; Kundlojalitet; Sociala medier; Omnikanal; multikanal; Buzz; Word-of-mouth; Sökmotormarknadsföring; Sinnesmarknadsföring; Marknadskommunikation; Upplevelsebaserad marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte med denna studie är att identifiera och beskriva hur företag inom business-to-businessarbetar och genererar kundupplevelser genom digital kommunikationsstrategi för att stärkakundrelationer. Metod: Studien är av kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  4. 4. Det fygitala intåget : En kvalitativ studie om hur olika företag i klädbranschen kan implementera fygital i sitt arbete

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Albertsson; Fanny Wallin; Mikaela Westerlund; [2019]
    Nyckelord :Physical channels; digital channels; phygital; experience world; marketing perspective; sales perspective; Fysiska kanaler; digitala kanaler; fygital; upplevelsevärlden; marknadsföringsperspektiv; försäljningsperspektiv;

    Sammanfattning : Examensarbete, Programmet för Inredning- och butikskommunikation, Ekonomihögskolan Kalmar, Linnéuniveristetet. 2FE77E. VT19. LÄS MER

  5. 5. Varför kanalintegration? En studie om företags integrering av den fysiska och den digitala försäljningskanalen ur ett värdeskapande perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Frida Magnusson; Victoria Molin; [2018]
    Nyckelord :Omnichannel; multichannel; channel integration; clicks to bricks; service dominant logic; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att ur ett företagsperspektiv skapa förståelse för hur fysiska butiker integreras med företags nätbutiker samt undersöka hur både fysiska och digitala kanaler verkar värdeskapande för dessa aktörer. Syftet kommer besvaras genom följande forskningsfrågor: " Hur är det värdeskapande för företag att ha flera försäljningskanaler? " Hur arbetar dessa företag med integrationen av sina kanaler? Genomförande: Det empiriska materialet har samlats in genom semistrukturerade djupintervjuer med representanter från Addnature, Cenino Donna, Ellos, HILKEindesign, Nordic Feel, Svenssons i Lammhult samt Växjö Elektriska. LÄS MER